تعداد مطالب 1742

عضو شورای حوزه علمیه استان یزد، درگذشت آیت الله سادات اخوی را تسلیت گفت.

  • کد خبر : 5759
عضو شورای حوزه علمیه استان یزد، درگذشت آیت الله سادات اخوی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین معزالدینی، عضو شورای حوزه علمیه استان یزد و متولی مدرسه علمیه خان در پیامی درگذشت آیت الله سادات اخوی را تسلیت گفت. متن این پیام به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم قال رسول الله: موت قبیله ایسر من موت عالم قلب مهربان اندیشمندی فرزانه […]

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین معزالدینی، عضو شورای حوزه علمیه استان یزد و متولی مدرسه علمیه خان در پیامی درگذشت آیت الله سادات اخوی را تسلیت گفت.

متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله: موت قبیله ایسر من موت عالم

قلب مهربان اندیشمندی فرزانه و دانشوری گرانمایه از تپش ایستاد روح بیقرارش در روز ولادت رسول مهربانی و پیشوای مذهب جعفری در آستان حضرت حق قرار یافت.

فقیه نبیه، واعظ معتظ و خطیب ادیب آیت الله حاج آقا کاظم خرمشاهی «قدس سره» دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت و با هجرانش ثلمه ای جبران ناپذیر در اسلام و حوزه های علمیه پدید آمد و سرمایه ای گران سنگ از کف استان یزد رفت. فکر فعال و ذهن جَوّال، دقت نظر، رأی ثاقب و احاطه بر فنون ادب و تفسیر و فقه و اصول و حدیث از شاخصه های آن فقید سعید بود که با خلق نیکو، تواضع مثال زدنی، بی تکلفی و ساده زیستی عجین گشته بود با کثرت معونه و قِلّت مؤونه کارنامه علمی و اخلاقی آن زنده یاد را درخشان و از او فرشته ای بصورت انسان ساخته بود ((عاش سعیدا و مات سعیدا)).

این فاجعه مؤلمه را در ایامی که قلب بسیاری از مردم ایران و ساکنان دارالعباده دردناک از بیماری فراگیر «کرونا» و از دست دادن هم وطنان و همشهریان گرامی است، به حوزه های علمیه و سلسه جلیله روحانیت استان و خانواده و آقازادگان آن عزیز از دست رفته تسلیت عرض نموده، علو درجات آن عالم ربانی و صبر و اجر بازماندگان آن انسان روحانی را از حضرت رب العزه مسئلت می نمایم.

والسلام علیه و علی من یخدم الحق لذات الحق

محمد حسن معزالدینی
۹۹/۸/۱۳

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=5759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.