راهکارهای همکاری حوزه علمیه و بنیاد نخبگان استان یزد بررسی شد

به گزارش خبرنگار واحد رسانه حوزه علمیه استان یزد، هم‌اندیشی با محوریت بررسی عملکرد واحد نخبگان حوزه علمیه استان یزد و شناسایی مسائل پیش رو با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان و حجت الاسلام عسکری وزیری مسئول دفتر بنیاد نخبگان حوزه علمیه یزد و دکتر صالحی رئیس بنیاد نخبگان استان، صبح امروز در محل مدیریت حوزه علمیه استان یزد برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین شمس اظهار داشت: وجود دفتر نخبگان در حوزه علمیه و طرح‌های حمایت از نخبگان حوزوی باعث ایجاد انگیزه بیشتر در بین طلاب و روحانیت می‌شود.

حجت الاسلام عسکری نیز ضمن تشریح فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در طول یکسال گذشته، به تبیین دغدغه و مشکلات طلاب در عرصه نخبگی پرداخت و بر تقویت سرمایه‌های معنوی حوزه در مسیر پیشرفت نخبگانی تأکید کرد.

وی عنوان کرد: ضرورت دارد تحقیقات حوزوی و دانشگاهی در راستای پاسخگویی به نیازهای نظام اسلامی و مردم انجام شود و به تولید و انباشت نظریه‌ها محدود نشود.

مسئول دفتر بنیاد نخبگان حوزه علمیه یزد خاطرنشان کرد: چالش اصلی جامعه در بُعد اخلاق و معنویت است، از این رو لازم است هیئت اندیشه ورز اخلاق و معنویت با حضور صاحب نظران حوزه تشکیل شده و راهکارهای ارتقای اخلاق و معنویت اصیل را به جامعه هدف ارائه نمایند.

دکتر صالحی وزیری رئیس بنیاد نخبگان استان یزد هم ضمن تأیید مطالب، بر اثرگزاری و نقش آفرینی حوزه‌های علمیه در ارتباط با اقشار مختلف جامعه خصوصا جوانان و نوجوانان تأکید کرد.

گفتنی است در یکسال اخیر دفتر بنیاد نخبگان حوزه علمیه استان یزد به شناسایی و جهت دهی بیش از ۵۰ نفر از طلاب و فضلای حوزه اهتمام داشته است.

همچنین طلاب و روحانیون می‌توانند از طریق سامانه سینا اقدام به بارگزاری مدارک خود در راستای طرح‌های حمایتی نخبگانی نمایند.

انتهای پیام.

مدارس علمیه یزد