تعداد مطالب 1742

امام حسین(ع) نور خدا از کربلا به تمام دنیا بود

  • کد خبر : 15003
امام حسین(ع) نور خدا از کربلا به تمام دنیا بود
حوزه علمیه یزد/ مدیر حوزه علمیه استان یزد گفت: قیام کربلا عامل اتحاد تمام مسلمانان جهان است و به بیان حضرت زینب(س) نور خدا از کربلا به همه جهان منتشر شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شمس در گفتگو با واحد رسانه حوزه علمیه استان یزد با اشاره به ماجرای واقعه کربلا به عنوان یک مبحث وحدت‌آفرین چه در آن دوران و چه در عصر حاضر است، اظهار کرد: امام حسین (ع) علت قیام خود را اینگونه بیان کردند که من از روى خودخواهى و خوشگذرانى و یا براى فساد و ستمگرى قیام نکردم، من فقط براى اصلاح در امت جدّم از وطن خارج شدم.

وی افزود: این سخن از امام حسین (ع) بیانگر میزان عمیق بودن فتنه در امت اسلام در زمان آن حضرت و همچنین ارائه راهکار برای درمان آن فتنه است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه پس از واقعه عاشورا جنبش‌های مختلفی در راستای گرفتن انتقام خون شهدای کرلبلا در میان مسلمانان به راه افتاد که بزرگترین قیام و تاثیرگذارترین آن، قیام مختار ثقفی بود.

وی افزود: همین اتحاد مسلمانان در آن دوران برای برخواستن درصدد زنده نگه‌داشتن یاد و نام امام حسین(ع) از قیام کربلا نشات گرفته و امروزه نیز شاهد هستیم که در ایام محرم، از هر رنگ و نژادی، پیر و جوان، زن و مرد برای امام خود سوگواری می‌کنند و در مراسم اربعین نیز شاهد جلوه‌ای عظیم از اتحاد مسلمانان هستیم.

شمس با بیان اینکه ماه محرم علاوه بر اینکه ماه شهادت امام حسین (ع) است، در عین حال ماه به خود آمدن امت اسلام نیز محسوب می‌شود، تصریح کرد: امام حسین(ع) بزرگترین فداکاری را در راه زنده نگه‌داشتن دین اسلام انجام داد و از جان خود و فرزندان و خانواده و یاران خود در این راه گذشت کرد و برکت همین خون‌های ریخته شده است که مراسم محرم در اقصی نقاط دنیا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همان‌گونه که حضرت زینب(ع) به امام زین العابدین(ع) گفت «روزی فرا می‌رسد که نور خدا از کربلا به همه جهان منتشر خواهد شد»؛ و ما امروز شاهد این موضوع هستیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=15003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.