تعداد مطالب 1742

فصلنامه اندیشه تمدن اسلامی منتشر شد

  • کد خبر : 13415
فصلنامه اندیشه تمدن اسلامی منتشر شد
حوزه علمیه یزد/ اولین فصلنامه خبری-پژوهشی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با نام (أتا) و با محوریت اندیشه تمدن اسلامی منتشر شد.

حجت الاسلام عبدالله احرامیان پور معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد از انتشار اولین شماره فصلنامه مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با نام (أتا) خبر داد.

وی با بیان این که واژه (أتا) حروف اختصاری جمله (اندیشه تمدن اسلامی) است، عنوان کرد: نشریه (أتا) اولین فصلنامه خبری- پژوهشی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) یزد بوده که موضوع آن “تمدن اسلامی در اندیشه امامین انقلاب” است که به همت ۸ نفر از طلاب مدرسه تهیه شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری اصلی ترین و محوری ترین مسئله در گام دوم انقلاب و اتصال آن به ظهور امام زمان (عج) را “تمدن نوین اسلامی” معرفی کردند و لذا طلاب با گرایش به تفهیم مبانی و به طور ویژه “تمدن اسلامی” به دنبال تعیین نقش دقیق طلاب در شکل گیری آن هستند.

احرامیان پور اظهار کرد: در این شماره از نشریه (أتا) بخش های مختلفی به رشته تحریر در آمده که از جمله این بخشها می توان به “یادداشت فصل” که مفهوم شناسی تمدن، بخش “درس اخلاق” پیرامون وحدت و اجتماع مسلمین و بخش “شبهه شناسی” با موضوع حاکمیت در غیبت معصوم (ع)، اشاره کرد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) یزد گفت: اخلاق، معنویت، دین باوری، اقتصاد، سیاست، بهداشت، سلامت، رفاه، عدالت اجتماعی، امنیت، قانونگذاری، قضا، رشد علمی، تولید، اشتغال، ازدواج، مسکن و تغذیه سالم از شاخصه های اصلی یک تمدن است و ترسیم خطوط کلی همه این موارد می تواند به دست حوزویان باشد.

وی در ادامه افزود: اگر تمدن اسلامی یکی از دغدغه های طلبه های جوان، پر انرژی و خلاق باشد قطعا درس خواندن، مطالعه، مباحثه، تحقیق، پژوهش و سبک زندگی او در تراز تمدن اسلامی خواهد بود یعنی کاری که مرحوم آیت الله شهید صدر حداقل در زمینه فلسفه، منطق، اصول فقه، اقتصاد و غیره انجام دادند محصول تفکر تمدن ساز، خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی است.

احرامیان پور در پایان با بیان این که اولین شماره از نشریه به یاد شهید والامقام آیت الله مطهری(ره) منتشر شده است، خاطرنشان کرد: شماره بعدی نشریه اندیشه تمدن اسلامی (أتا) در شهریورماه سال جاری منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=13415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.