تعداد مطالب 1741

در جلسه ای با حضور مدیر و معاونان حوزه علمیه یزد و مسئولان و اساتید مدرسه علمیه مصلی، مشکلات این مدرسه بررسی شد.

  • کد خبر : 4748
در جلسه ای با حضور مدیر و معاونان حوزه علمیه یزد و مسئولان و اساتید مدرسه علمیه مصلی، مشکلات این مدرسه بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، در جلسه ای با حضور مدیر و معاونان حوزه علمیه یزد و مسئولان و اساتید مدرسه علمیه مصلی که در مدیریت حوزه استان برگزار شد، مشکلات طلاب این مدرسه مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین شمس، مدیر حوزه علمیه استان، ضمن خیر مقدم، از […]

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، در جلسه ای با حضور مدیر و معاونان حوزه علمیه یزد و مسئولان و اساتید مدرسه علمیه مصلی که در مدیریت حوزه استان برگزار شد، مشکلات طلاب این مدرسه مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین شمس، مدیر حوزه علمیه استان، ضمن خیر مقدم، از تلاش های اساتید و کادر مدرسه علمیه مصلی تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه اساتید و کادر مدرسه علمیه مصلی به بیان برخی از مشکلات طلاب در زمینه های مختلف پرداختند که کم انگیزه شدن برخی طلاب و مشکلات معیشتی آنان، ضعف ارتباط مدارس با طلاب و خانواده های ایشان در ایام کرونا، عدم آشنایی طلاب با آینده شغلی خود و بیان برخی از مشکلات آموزشی از مهمترین این مباحث بود.

سپس حجت الاسلام و المسلمین فهیم نیا از اساتید مدرسه درباره هویت طلبگی گفت: هویت طلبگی دارای مبانی پنجگانه معرفت، عقلانیت، باور و ایمان، اخلاق و عمل است.

وی با اشاره به قطع ارتباط طلاب با مدرسه در ایام کرونا گفت: قطع ارتباط طلاب با مدرسه آسیب زا بوده و می بایست برای این امر چاره ای اندیشید و با برنامه ریزی های لازم و رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی از ایام، طلاب با اساتید و کادر مدرسه ارتباط حضوری داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین فهیم نیا، همچنین خواستار ارتباط اساتید با یکدیگر و مباحثه بین اساتید در امور علمی با محوریت قرآن و روایات شد.

در پایان جلسه دو نفر از معاونان مدیریت حوزه استان به بیان برخی از مسائل پرداختند.

حجت الاسلام نجم الهدی معاون منابع انسانی و پشتیبانی مدیریت استان یزد، با جهادی دانستن کارهای حوزه، گفت: این روزها، روزهای جهاد است و همانگونه که در میدان مبارزه ساعت اهمیت ندارد، در این روزها نیز افراد می بایست شب و روز نشناخته و برای رسیدن به اهداف حوزه باید همه دست به دست هم داده و برای تربیت طلاب و پیشرفت حوزه های علمیه به میدان آمده و جهادگونه تلاش کرد.

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور، معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد نیز با اشاره به برخی از مسائل مطرح شده پیرامون موضوعات آموزشی گفت: اجرای دقیق و صحیح طرح فراگیری مهارت ها بسیاری از دغدغه های اساتید و طلاب را برطرف می کند.

وی درباره برخی از کتب برنامه جدید آموزشی نیز گفت: برخی از این کتب به عنوان کتاب استاد است نه کتاب طلبه و لذا اساتید می بایست با مطالعه دقیق و دسته بندی مطالب، آن را برای طلاب ارائه دهند. ضمن اینکه هر کتابی در زمینه های درسی به نظر اساتید ازنظر سرفصل حاوی ۸۰ درصد مطالب کتاب های معرفی شده از سوی ستاد باشد را می توانند معرفی کرده و با تصویب در شورای آموزش استان به عنوان کتاب درسی در پایه مورد نظر تدریس شود.

معاون آموزش حوزه علمیه یزد در پایان با اشاره به دغدغه برخی از اساتید درباره وضعیت آموزشی سال تحصیلی جدید هم گفت: در حال بررسی شیوه های متفاوت آموزشی و برنامه ریزی های مختلف آموزشی هستیم که در صورت هر گونه اتفاق و حتی شیوع بیماری کرونا، سال تحصیلی آینده حتی به صورت مجازی یا تلفیقی از حضوری و مجازی به بهترین شکل ممکن برگزار شود تا آسیب آموزشی متوجه طلاب استان یزد نشود.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=4748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.