تعداد مطالب 1741

مدیر حوزه علمیه استان یزد به همراه تعدادی از معاونان حوزه استان با حضور در مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان اردکان، به بررسی برنامه های پژوهشی این مدرسه پرداختند.

  • کد خبر : 4662
مدیر حوزه علمیه استان یزد به همراه تعدادی از معاونان حوزه استان با حضور در مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان اردکان، به بررسی برنامه های پژوهشی این مدرسه پرداختند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد به همراه تعدادی از معاونان حوزه استان با حضور در مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان اردکان، به بررسی برنامه های پژوهشی این مدرسه پرداختند.  حجت الاسلام و المسلمین شمس، در این جلسه با اشاره به ارزش خدمت در حوزه های […]

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد به همراه تعدادی از معاونان حوزه استان با حضور در مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان اردکان، به بررسی برنامه های پژوهشی این مدرسه پرداختند.

 حجت الاسلام و المسلمین شمس، در این جلسه با اشاره به ارزش خدمت در حوزه های علمیه، گفت: کار در حوزه های علمیه چه به عنوان استاد و چه کادر از بزرگترین نعمت های خداوند است.

وی افزود: علم پژوهش با تألیف متفاوت است و ممکن است استادی با تسلط بر پژوهش تألیفی نداشته باشد. فراگیری علم پژوهش برای اساتید لازم بوده و باید این علم را دشته باشن تا بتوانند به طلاب انتقال داده و آنها را در امور پژوهشی راهنمایی کنند. استادی که علم پژوهش بداند، می تواند طلبه را به کتب مرتبط با درس ارجاع دهد. چنین استادی بسیار موفق تر است.

در این جلسه همچنین برخی از اساتید با اشاره به اهمیت آموزش پژوهش محور، گفتند: تدریس می بایست پژوهش محور باشد و مشکل برخی از اساتید تدریس بدون پژوهش است، در حالی که تدریس های پژوهش محور طلاب را موفق تر تربیت کرده و سبب به روز بودن طلاب می شود و حقیقتا اساتیدی که روحیه پژوهشی دارند، تأثیرگذاری بیشتری نیز بر طلاب خواهند داشت.

در ادامه، اساتید نظرات خود را درباره پژوهش ارائه دادند که استفاده از اساتید با تجربه در امور پژوهش در مدارس و استان، برگزاری دوره های پژوهشی برای اساتید و تقویت کارگروه های علمی برخی از این پیشنهادات بود.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=4662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.