تعداد مطالب 1742

نشست های آموزشی ویژه اساتید و طلاب حوزه علمیه یزد برگزار شد + عکس

  • کد خبر : 16295
نشست های آموزشی ویژه اساتید و طلاب حوزه علمیه یزد برگزار شد + عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، نشست آموزشی ویژه اساتید حوزه با موضوع ضرورت تربیت طلبه تراز انقلاب با حضور حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره)، امروز در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه استان یزد برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان این سؤال که مهمترین […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، نشست آموزشی ویژه اساتید حوزه با موضوع ضرورت تربیت طلبه تراز انقلاب با حضور حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره)، امروز در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه استان یزد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان این سؤال که مهمترین وظیفه روحانیت چیست؟، عنوان کرد: همانطور که امام صادق علیه السلام در روایتی فرمودند: الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَیْهِ اللَّوَابِسُ _ شبهات به کسی که زمانه خود را بشناسد هجوم نمی‌آورد. باید برای پاسخ به این سؤال عالم به زمانه بود.

وی ادامه داد: شیخ ابراهیم زکزاکی در مصاحبه ای مطالبی را بیان میکند با این مضمون که وقتی سالها پیش خدمت به امام خمینی (ره) رسید، امام (ره) قرآنی به ایشان هدیه داد و ایشان می گوید من فهمیدم که منظور امام خمینی (ره) این است که من باید قرآن را تبلیغ کنم. خبرنگار از او سؤال کرد شما آثار مهمی از خود به جای گذاشتید، چگونه این کارو کردید؟ وی بیان کرد: من فقط پیام امام (ره) را به مردم رساندم. و این فرصت عظیم را بوجود آورد. که عمق استراتژیک انقلاب را افزایش داد.

حجت‌الاسلام حاجتی افزود: اون فهمید وظیفه چیست و چکار باید کرد و زمانه را هم شناخت که توانست چنین کار عظیمی را انجام دهد و تاریخ تشیع در آفریقا را رقم بزند

وی گفت: یکی از وظایف امروز روحانیت ما بخصوص اساتید این است که زمانه را بشناسند، تحولاتی که در حال اتفاق است در این ظرف زمانی را به خوبی تحلیل کنند و بر این اساس درست تصمیم بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی گفت: اگر اینگونه شد به این تعبیر بسیار بلند شهید قاسم سلیمانی میرسند که (فرمود: به نظر من فرصت هایی که در تهدیدها هست در خود فرصتها نیست).

وی ادامه داد: البته یک تکمله ای نیز بعد این تعبیر داشته اند که این است (به شرط اینکه نترسانید، نترسید).

حجت الاسلام حاجتی گفت: سال ١٣۶۵ که امام (ره) سکته قلبی میکنند و مسئولین قوا خدمت امام میرسند، امام چند جمله نصیحت میکند که این است: اصلا دشمن نباید در شما احساس ضعف بکند که اگر بکند بیشتر بر شما می تازد.

وی تصریح کرد: که تهذیب این وظیفه را برعهده بگیرد و آن چند جمله نصیحت های امام را مرتب برای طلاب بیان کنند.

همچنین جلسه آموزشی دیگری با موضوع زی طلبگی، قواعدها و ضرورتها ویژه طلاب نیز در مدرسه علمیه مصلی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاجتی برگزار شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=16295

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.