تعداد مطالب 1742

روحانیت سکولار برای جامعه اسلامی خسارت است

  • کد خبر : 15299
روحانیت سکولار برای جامعه اسلامی خسارت است
حوزه علمیه یزد/ نشست مشترک مسئولان جامعه اساتید و روحانیت با مدیران حوزه های علمیه یزد برگزار شد.

به گزارش واحد رسانه حوزه علمیه استان یزد، نشست مشترک مسئولان جامعه اساتید و روحانیت با مدیران حوزه های علمیه یزد برگزار شد، در این دیدار آیه الله محمدی دبیر کل جامعه روحانیت طی سخنانی به ضرورت وجود تشکیلات منسجم در روحانیت پرداخت و گفت: رسالت روحانیت هدایت انسانها به دین خداست و انجام این رسالت متوقف بر این است که روحانی مجهز به تقوا و اخلاق اسلامی و نیز علم دین باشد و شما مدیران و اساتید حوزه کارتان تجهیز طلاب به این دو ابزار لازم می باشد.

وی افزود: باید طلاب انقلابی در خدمت نظام اسلامی باشند و گرنه روحانی سکولار به جای نفع رساندن، برای اسلام و جامعه اسلامی ضربه و خسارت است و لذا باید هر از چند مدت جلسات پرسش و پاسخ و بصیرت افزائی بگذارید و افراد کارشناس و مسئول در بخشهای گوناگون بیایند و طلاب را در زمینه های مختلف قانع نمایند .

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه یزد گفت: روحانیون جدا از تحصیل، در شهر باید مورد توجه قرار گیرند و باید تشکلی باشد که آنها را گرد هم آورد و هم دانش افزائی و بصیرت افزائی برای آنها بشود و هم اخبار و نقطه نظرات و پیشنهادهای آنها گرفته شود و به مسئولین مربوط انتقال داده و متقابلا وظائف بر جا مانده مسئولین مطالبه شود.

جامعه روحانیت و اساتید یزد در این زمینه ها تجربیات و دست آوردهای خوبی داشته و پیشنهاد می شود در سایر شهرهای استان هم، روحانیون اعم از مدیران و اساتید حوزه و ائمه جماعات و وعاظ در این تشکل گرد هم آیند و معضلات فرهنگی شهر و استان را پیگیری نمایند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام متوسل با اشاره به آیه شریفه واعدوا لهم مااستطعتم من قوه ومن رباط الخیل ترهبون به عدوالله …گفت مفسران قرآن مصادیق مختلف برای قوه ذکر کرده اند از جمله آنها وجود تشکل های مذهبی دینی منسجم و متحد می باشد و اینها باعث رعب و وحشت در دل دشمنان می شوند (ترهبون به عدوالله …) وی همچنین به آیه (یا ایهاللذین آمنوا اصبروا وصابروا ورابطوا)اشاره کرد و گفت صابروا که از باب مفاعله هست یعنی همانگونه که دشمن در راه باطل خود صابر و منسجم هست مومنین نیز باید اینگونه باشند و بایکدیگر مرتبط باشند.

وی ادامه داد: در بین اصناف و گروهها از همه ضروری تر روحانیت است که باید منسجم و متشکل باشند. معاونت سیاسی جامعه روحانیت در ادامه به سابقه طولانی فعالیت جامعه روحانیت و نیز حمایت بسیاری از بزرگان یزد و کشور از این مجموعه با برکت اشاره کرد و به فعالیتهای مختلف علمی آموزشی سیاسی و اجتماعی این تشکیلات در مرکز شهر و شهرستانهای استان پرداخت.

حجت الاسلام متوسل همچنین یادآور شد با تشکیلات عده ای از بزرگان حوزه قم بنام جامعه مدرسین و… بعنوان بازوهای حضرت امام (ره) انقلاب پیروز شد و با تشکیل حزب جمهوری ساختارهای حاکمیت نظام جمهوری اسلامی به درستی شکل گرفت و از انحراف مصون ماند وی یاد آور شد اگر در مقابل سقیفه افراد زیادی که مخالف بودند منسجم و باهم همدست می شدند تاریخ بگونه ای دیگر رقم می خورد.

در پایان از مدیران و اساتید مدارس علمیه استان خواسته شد از این فرصت ارزشمند جامعه اساتید و روحانیت برای تقویت حوزه استفاده شود همانگونه که آیه الله اعرافی در چند دیدار، اعضاء جامعه روحانیت با ایشان به این موضوع اشاره داشتند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=15299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.