تعداد مطالب 1742

فرارسیدن سالروز ولادت امام کاظم علیه السلام مبارک باد

  • کد خبر : 14595
فرارسیدن سالروز ولادت امام کاظم علیه السلام مبارک باد
حوزه علمیه یزد/ بررسی نظرات و آراء علما در سالروز ولادت امام کاظم (ع)

خبرنگار واحد رسانه حوزه علمیه استان یزد از مدرسه علمیه امام خمینی (ره)، به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت امام کاظم علیه السلام به بررسی نظرات و آراء علما در سالروز ولادت این حضرت پرداخته است. بعضی معتقدند که سالروز ولادت امام کاظم (ع) در ذی الحجه است و بعضی معتقدند در صفر ولادت امام کاظم «علیه السلام» در روز هفتم صفر با اینکه بین علما شهرتی پیدا کرده است ولی؛

اولاً:بزرگانی چون شیخ کلینی در(اصول کافی) و شیخ مفید در (الارشاد و مسارّ الشیعه) و شیخ طوسی«قدس سرهم» در (تهذیب الاحکام)به قول ولادت آن حضرت درهفتم صفر اعتنا نکرده و از بیان آن ساکت ماندهاند.

ثانیاً:فحولی از علما چون شهید اول در(الدروس)، شیخ محمد حسن نجفی در(جواهر الکلام) و شیخ جعفر کاشف الغطاء«قدس سرهم» در (کشف الغطاء) آن را ضعیف شمردهاند.

ثالثاً:در تاریخ ولادت امام کاظم«علیه السلام»روایاتی وارد شده است که بزرگان از محدثین چون احمد بن خالد برقی در (المحاسن)، شیخ کلینی در (اصول کافی)، محمد بن حسن صفّار در (بصائر الدرجات) و ابن جریر طبری شیعی«قدس سرهم» در (دلائل الامامه)از ابی بصیر به طرق مختلف از امام صادق«علیه السلام» روایت کرده اند:که این ولادت پس از ایام حج سافل ۱۲۷هـ و هنگام مراجعت حضرت صادق«علیه السلام» به مدینه و در اولین منزل پس از جحفه به نام ابواء بوده است. که به تصریح معجم البلدان ابواء ۳۳ میل (حدود ۵۳ کیلومتر) تا جحفه فاصله دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=14595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.