تعداد مطالب 1742

جلسه مبلغین هجرت حوزه علمیه یزد برگزار شد + عکس

  • کد خبر : 13352
جلسه مبلغین هجرت حوزه علمیه یزد برگزار شد + عکس

خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، صبح امروز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشتماه ۱۴۰۲ اولین جلسه مبلغین هجرت حوزه علمیه استان یزد در دفتر مدیریت حوزه علمیه واقع در مدرسه علمیه عبدالرحیم خان برگزار شد. در این جلسه حجت الاسلام حسینی پور معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان یزد به بیان گزارشی پیرامون طرحها و فعالیت […]

خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، صبح امروز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشتماه ۱۴۰۲ اولین جلسه مبلغین هجرت حوزه علمیه استان یزد در دفتر مدیریت حوزه علمیه واقع در مدرسه علمیه عبدالرحیم خان برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام حسینی پور معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان یزد به بیان گزارشی پیرامون طرحها و فعالیت های انجام شده در عرصه تبلیغ پرداخت و از شاخصه هایی که یک مبلغ موفق باید در عرصه فعالیت های تبلیغی داشته باشد، سخن گفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد ضمن پاسخ به سؤالات مبلغین و دریافت پیشنهادات و نقطه نظرات، با مبلغین حاضر در جلسه گفت و گو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس با بیان آیه ۱۰۵ سوره مبارکه توبه (وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَی اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ ۖ وَسَتُرَدُّونَ إِلَیٰ عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَهِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ – و بگو که هر عملی کنید خدا آن عمل را می‌بیند و هم رسول و مؤمنان بر آن آگاه می‌شوند، آن گاه به سوی خدایی که دانای عوالم غیب و شهود است بازگردانیده شوید و او شما را به کردارتان واقف سازد) و اشاره بر این مطلب که اعمال ما بر خداوند متعال، پیامبر اکرم و ائمه اطهار (ع) عرضه می شود، گفت: روایتی از امام رضا (ع) وجود دارد که شخصی آمد خدمت حضرت و عرض کرد: برای من و خانواده ام دعا کنید. امام رضا (ع) فرمودند: مگر غیر از این است که ما برای شما همیشه دعا می کنیم؟ سپس حضرت فرمودند که هر روز و شب اعمال شما بر ما عرضه می شود.

وی در ادامه افزود: شخصی به نام سماعه از امام صادق(ع) نقل میکند که حضرت فرمودند: چرا پیغمبر (ص) را اذیت می کنید!؟ کسی بلند شد و گفت: چطور پیامبر را اذیت میکنیم که چندین سال است که پیامبر به شهادت رسیده اند و در بین ما نیستند. حضرت فرمودند: اعمال شما بر رسول خدا (ص) عرضه می شود و وقتی در اعمالتان گناهی وجود داشته باشد موجب آزار و اذیت پیامبر اکرم(ص) می شود. امام صادق (ع) در ادامه این روایت فرمودند: با انجام عمل صالح پیامبر را خوشحال کنید.

استاد حوزه علمیه استان یزد با با اشاره به واژه (سَتُرَدُّونَ) در آیه ۱۰۵ سوره مبارکه توبه، افزود: نتنها اعمال ما عرضه می شود بلکه همین الان اعمال ما را میبینند و شاهد و ناظر اعمال ما هستند.

وی با بیان این مطلب که (پیامبر اکرم و ائمه معصومین علیهم السلام همین الان شاهد و ناظر اعمال ما هستند)، عنوان کرد: در ذیل این آیه و پیرامون این مطلب احادیث زیادی وارد شده است از جمله حدیثی که این قضیه را نقل می کند که شخصی در یک روز جمعه که امیر المؤمنین علی علیه السلام نماز جمعه را می خواندند، به جهت سردردی که رای آین شخص به وجود آمده بود با خود مردد شد که آیا به نماز جمعه بروم یا نروم!؟ که در نهایت به نماز جمعه رفت.

این شخص در بین نماز جمعه به دلیل اینکه سردردش ادامه دار بود با خود مردد بود که حال برگردم یا بمانم!؟ با همین فکر تا آخر نماز جمعه حضور داشت و وقتی نماز جمعه تمام شد و در حال برگشتن بود، علی علیه السلام اورا دید و فرمود: حالت چطور است آیا خوب شده ای؟، این شخص با تعجب که در مورد سردردم با احدی صحبت نکرده ام، ولی حضرت چگونه متوجه شده است، عرض کرد: آقا جان چطور شما متوجه شدید!؟ علی علیه السلام فرمودند: آن زمان که در خانه بودی و سردرد شدی و شک داشتی که به نماز جمعه بیایی یا نه، و نیز وقتی که در نماز جمعه مردد بودی که بروی یا بمانی، من نسبت به این مطالب آگاه بوده و تورا می دیدم.

آن شخص عرضه داشت: آقاجان، آیا شما فقط ما که در مسجد کوفه هستیم را میبینید و آگاهی دارید؟ حضرت فرمودند: خیر، همه مؤمنین در هرکجا که باشند ما نسبت به اعمالشان آگاهیم و وقتی آنها ناراحت می شوند ما نیز ناراحت و همچنین وقتی خوشحال می شوند ما نیز خوشحال می شویم.

حجت الاسلام و المسلمین شمس در پایان با تاکید بر این مطلب که مطمعنا کار شما مبلغین که همان ارتباط با مردم و هدایت آنهاست از جمله ی بهترین اعمالیست که به رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) عرضه و موجب خشنودی ایشان می شود، تصریح کرد: باید بخاطر نعمت تبلیغ دین مبین اسلام و مذهب حقه شیعه که ذات اقدس الهی به شما عطا کرده است، همیشه و در همه جا سپاسگزار و شاکر او باشید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=13352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.