تعداد مطالب 1742

رشته مشاوره اسلامی در حوزه علمیه استان یزد

  • کد خبر : 12319
رشته مشاوره اسلامی در حوزه علمیه استان یزد
واحد رسانه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد ضمن اشاره به برگزاری آزمون ورودی سطح سه رشته مشاوره اسلامی در یزد به سؤالات خبرنگار خبرگزاری حوزه پیرامون این رشته تحصیلی پاسخ گفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در گفت‌وگویی با خبرنگار واحد رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه استان یزد، ضمن اشاره به برگزاری آزمون ورودی سطح سه رشته مشاوره اسلامی در یزد به سؤالات خبرنگار خبرگزاری حوزه پیرامون این رشته تحصیلی پاسخ گفت.

آیا سطوح بالاتر رشته مشاوره اسلامی در حوزه علمیه یزد برگزار می شود؟ 

حجت الاسلام والمسلمین شمس اظهار کرد: قریب به ۴٠ نفر در ٣ دوره سال های ١٣٩٨، ١٣٩٩ و ١۴٠٠ سطح سه مشاوره اسلامی یزد شرکت کرده اند و ان شاالله در دوره امسال نیز ١۵ نفر پذیرش خواهند شد که پس از دفاع یک سوم این نفرات از پایان نامه، سطح چهار این رشته در حوزه علمیه یزد نیز قابلیت برگزاری را خواهد داشت.

با توجه به برگزاری رشته مشاوره اسلامی در حوزه علمیه استان یزد از سال ٩٨، مهمترین دستاوردهای این رشته تا به امروز چه بوده است؟ 

مدیر حوزه علمیه استان یزد عنوان کرد: از مهمترین دستاوردهای رشته مشاوره اسلامی در حوزه علمیه یزد ورود ١۵ نفر از فارغ التحصیلان این رشته در یزد به عرصه مشاوره مدارس علمیه، قرار گرفتن ١٠ نفر از فارغ التحصیلان در فرایند ورود به (مرکز مشاوره سماح حوزه علمیه یزد) که ۵ نفر از این تعداد تا به امروز جزو مشاوران این مرکز بوده و به عموم مردم در بخش های مختلف مشاوره می دهند و نیز برگزاری کارگاه‌های پیشگیرانه و مهارت افزایی در موضوعات مختلف مشاوره ای که از دیگر برنامه های این رشته تخصصی بوده است.

بیشترین مراجعه(مرکز مشاوره اسلامی سماح حوزه علمیه یزد) در چه موضوعاتی می باشد؟ 

حجت الاسلام والمسلمین شمس خاطرنشان کرد: تا به امروز بیشترین موضوعات مشاوره ای مراجعین به ترتیب اولویت، خانواده، ازدواج، تربیت فرزند و اختلالات بوده است.

طلاب علاقمند چگونه می توانند در رشته مشاوره اسلامی حوزه علمیه یزد پذیرش شوند؟

مسئول مؤسسات تخصصی حوزه علمیه استان یزد با بیان این مطلب که هر ساله آزمون رشته مشاوره اسلامی در حوزه علمیه یزد برگزار می شود، بیان کرد: طلاب علاقمند به تحصیل در رشته مشاوره اسلامی میتوانند با دارا بودن مدرک سطح دو حوزه و قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه علمی به طور رسمی دانشپژوه رشته تخصصی مشاوره اسلامی شوند.

وی یادآور شد: هر ساله زمان و نحوه ثبت نام این رشته تخصصی در کانالها و پایگاه‌های اطلاع رسانی حوزه اعلام می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=12319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.