تعداد مطالب 1742

گفتگوی اختصاصی خبری با حجت الاسلام والمسلمین دکتر برنجکار مدیر عامل مؤسسه معارف اهل بیت علیهم السلام

  • کد خبر : 10481
گفتگوی اختصاصی خبری با حجت الاسلام والمسلمین دکتر برنجکار مدیر عامل مؤسسه معارف اهل بیت علیهم السلام
واحد رسانه حوزه علمیه یزد/ گفتگوی خبری با حجج الاسلام برنجکار و حسینی پیرامون برگزاری سطح چهار کلام اسلامی گرایش مبدا و معاد در یزد انجام شد.

به گزارش مسئول واحد رسانه حوزه علمیه استان یزد، صبح امروز در گفتگویی نیم ساعته با حجت الاسلام و المسلمین برنجکار مدیر عامل مؤسسه معارف اهل بیت (ع) از روند شکل گیری سطح چهار کلام اسلامی در یزد، صحبت شد.

حجت الاسلام والمسلمین برنجکار اظهار کرد: با تلاش و پیگیری های مستمر مسئولین، پس از طی کردن مراحل مورد نیاز، حوزه علمیه یزد، حائز شرایط لازم برای تشکیل سطح چهار رشته کلام اسلامی گرایش مبدأ و معاد تشخیص داده شد.

وی در ادامه افزود: پیشتر دوره سطح سه همین رشته در یزد برگزار شد و با موفقیت به اتمام رسید.

حجت الاسلام برنجکار در پاسخ به این سؤال که متقاضیان تحصیل در سطح چهار را از لحاظ علمی چگونه ارزیابی میکنید؟ ، گفت: سطح علمی متقاضیان مانند شرکت کنندگان شهرهای قم و اصفهان بوده است که در مجموع نمره قابل قبولی دریافت نمودند.

استاد تمام دانشگاه تهران در پاسخ به اهمیت و ارزش یادگیری علم کلام بیان کرد: دین مبین اسلام بر دو بخش اصول و فروع استوار است که مبحث اصول دین در رشته کلام اسلامی مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.

رضا برنجکار در ادامه تصریح کرد: دشمنان اسلام هر ساله شبهات اعتقادی زیادی را طراحی کرده و منتشر می کنند تا مسلمانان را از دین مبین اسلام برگردانند که باید با دادن پاسخ علمی متقن به این شبهات، مسلمانان و علی الخصوص شیعیان را در استواری بر مسائل اعتقادیشان یاری کرد که این مهم را علم کلام بر عهده دارد.

مدیر عامل مؤسسه معارف اهل بیت علیهم السلام قم در ادامه این گفتگو، یادآور شد: علم کلام در یزد سابقه دیرینه دارد و از اساتید این علم میتوان به مرحوم علامه مصباح یزدی (ره) اشاره کرد که مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی پیرامون جایگاه ایشان فرمودند: آیت الله مصباح یزدی جای شهید مطهری رحمه الله علیه را در این دوره پر کرده بودند.

رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه های علمیه با بیان این مطلب که ٣٠ نفر از طلاب یزد برای تحصیل در این سطح شرکت کردند، عنوان کرد: از این تعداد پس از گرفتن آزمون و نیز مصاحبه علمی، ٨ نفر حائز شرایط تحصیل در رشته کلام اسلامی گرایش مبدأ و معاد در استان یزد تشخیص داده شدند.

در پایان این گفتگو حجت الاسلام و المسلمین برنجکار از مدیر حوزه علمیه استان یزد حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس همچنین از مدیر مؤسسه معارف امامت اهل بیت علیهم السلام یزد، حجت الاسلام و المسلمین حسینی، بابت پیگیری های مستمر و اهتمام بر برگزاری سطح چهار رشته کلام اسلامی گرایش مبدا و معاد در استان یزد تشکر کرد.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=10481
  • نویسنده : واحد رسانه و فضای مجازی
  • ارسال توسط :
  • منبع : واحد رسانه و فضای مجازی
  • 382 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.