برگزاري همايش مبلغان هجرت بلندمدت در اردوگاه فرهنگي تفريحي شهر نير

همايش دو روزه مبلغان هجرت بلندمدت استان يزد و خانواده آنها در اردوگاه فرهنگي تفريحي شيركوه شهر نير برگزار شد.

اين همايش با همكاري اداره كل بهزيستي استان و با حضور مبلغان هجرت بلندمدت و خانواده اين عزيزان برگزار شد كه طي آن كارگاه مشاوره خانواده با حضور همه حاضرين، جلسه آموزش و رفع مشكلات خانوادگي ويژه خواهران، و يك جلسه هم براي مبلغان و همسران با موضوع آسيب‌هاي خانواده تشكيل شد كه كارشناساني از اداره كل بهزيستي استان در اين موضوع همكاري نمودند.

فضاي مجازي و بيان فرصت‌ها و تهديدهاي اين فضا، از ديگر موضوعاتي بود كه با حضور كارشناس اداره بهزيستي به آن پرداخته شد.

در بخشي از اين همايش حجه‌الاسلام سيدمحمدمحسن حسيني‌پور معاون تبليغ و امور فرهنگي حوزه علميه استان يزد نسبت به عملكرد مبلغان و خانواده آنها توصيه‌هايي بيان و بر اهميت نقش خانواده مبلغان در موفقيت اهداف و برنامه‌هاي تبليغي تأكيد كرد.

معاون تبليغ و امور فرهنگي حوزه علميه استان يزد در ادامه، مواردي كه يك مبلّغ بايد در محل تبليغ مورد توجه قرار دهد را ذكر نمود كه از آن جمله مي‌توان به اهميت كار تشكيلاتي، ضرورت تبيين بيانيه گام دوم انقلاب و جديت مبلغان در شناسايي استعدادهاي برتر و مستعد جهت تحصيل در حوزه علميه اشاره نمود.

در ادامه جلسه مدير حوزه علميه استان يزد ضمن ايراد سخناني به بيان گزارشي در مورد پذيرش حوزه علميه و نقش مبلغان در شناسايي استعدادها و معرفي حوزه علميه به آنها بيان نمود. همچنين با توجه به درخواست‌هاي مبلغان مبني بر اخذ امتحان از مبلغاني كه پرونده آنها خارج از يزد است، مدير حوزه علميه استان يزد جهت پيگيري اين موضوع قول مساعد داد.

لازم به ذكر است در اين همايش 2 روزه، جلسه هم‌انديشي معاونين تبليغ شهرستان‌ها نيز برگزار شد و از مبلغان برتر و همچنین خانواده مبلغان که فعالیت تبلیغی داشتند تقدیر بعمل آمد.

برگزاري دوره ميثاق طلبگي ويژه طلاب پايه اول حوزه علميه استان يزد
تصاوير/ همايش مبلغان هجرت بلندمدت حوزه علميه استان يزد
مدارس علمیه یزد