تعداد مطالب 1742

مؤسسات دانش بنیان حوزوی راه اندازی شود

  • کد خبر : 8624
مؤسسات دانش بنیان حوزوی راه اندازی شود
خبرگذاری حوزه / استاد حوزه علمیه یزد راه اندازی مؤسسات دانش بنیان حوزوی در حوزه تولیدات هنری و رسانه‌ای را یک ضرورت دانست.

حجت الاسلام محمد علی خسروی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد گفت: مسأله حواشی به وجود آمده در جشنواره فیلم فجر از چند جهت قابل بررسی می‌باشد، یکی از جهت فقهی و شرعی که حکمش روشن است و بُعد دیگر این موضوع هم جنبه فرهنگی و فکری آن است.

استاد حوزه علمیه یزد ادامه داد: این گونه اتفاقات نشان دهنده عمق نفوذ فرهنگی و سیاسی اندیشه‌های التقاطی و انحرافی در مجموعه‌های فرهنگی کشور است. این همان چیزی است که امام راحل (ره) فرمودند: خطر آمریکا و استکبار رفع شد ولی خطر غرب‌گراها و غرب زده‌ها هنوز باقی است.

وی عنوان کرد: در نوع مواجهه با این پدیده ضد فرهنگی باید از روش‌های ترکیبی و همه جانبه استفاده کرد. یک گونه برخورد، برخورد انفعالی و عکس‌العملی است که به تعبیر رهبر عظیم الشان انقلاب این گونه برخورد در “جنگ نرم”، خیلی موفقیت‌آمیز نیست، هر چند پاسخ به حملات لازم است، ولی در جنگ نرم باید به صورت تهاجمی اقدام کرد.

حجت الاسلام خسروی خاطرنشان کرد: باید هم در ساختارهای مدیریت فرهنگی و علمی کشور بازنگری شود و هم از نیروهای انقلابی و معتقد به مبانی فکری دینی استفاده کرد.

خسروی تصریح کرد: راهکار اساسی این است که حوزه علمیه به صورت جدی، در تربیت “هنرمند متعهد” ورود پیدا کند و در این زمینه، کادر سازی فکری، مدیریتی و ساختاری کند و از حالت انفعالی و واکنشی خارج شود.

استاد حوزه علمیه یزد افزود: امروزه راه اندازی مؤسسات دانش بنیان حوزوی در حوزه تولیدات هنری و رسانه‌ای یک ضرورت است.


انتهای پیام /

تاریخ: ٢ اسفند١۴٠٠

ساعت: ١۶:٢٠

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=8624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.