تعداد مطالب 1742

مروری بر زندگی شهید سید احمد حسینی جمال آبادی

  • کد خبر : 8568
مروری بر زندگی شهید سید احمد حسینی جمال آبادی

شهید روحانی سید احمد حسینی جمال آبادی نهم اردیبهشت ۱۳۶۵، با سمت تک‌تیرانداز در حین آموزش نظامی در شوشتر بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید

به نقل از خبرگذاری دفاع مقدس سیداحمد حسینی جمال آبادی پنجم فروردین ۱۳۴۸، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش اسدالله، کارگر کارخانه بود و مادرش معصومه بیگم نام داشت. تا پایان دوره سطح یک در رشته فقه و کلام اسلامی در حوزه علمیه درس خواند. طلبه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. نهم اردیبهشت ۱۳۶۵، با سمت تک‌تیرانداز در حین آموزش نظامی در شوشتر بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکر وی را در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش به خاک سپردند.

مادر این شهید والا مقام (( مرحومه بی بی معصومه بیگم حسینی پور )) به جهت صبر و استقامت سرشار در فراغ فرزند شهیدش توسط  موسسه معارف امامت اهل بیت علیهم السلام یزد در ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در جلسه ای مورد تجلیل قرار گرفت.

وی با اشاره به هوش سرشار این شهید بزرگوار گفت: شهید بزرگوار مجموعا سه سال در یزد وقم تحصیل کرد و موفق شده بود کتاب شریف لمعتین را به پایان برساند و عکس ملبسش را هم برای ما فرستاد.

مادر شهید حسینی خاطر نشان کرد : این شهید در سال ۶۴ به مدت یک ماه در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشت و در سال ۶۵ هم به مدت یک هفته در اوج جنگ به جبهه رفت و سپس شهید شد و من هرگز تصور نمیکردم که او که آخرین فرزند من است شهید شود.

خانم حسینی پور در آخر بیان کرده بود: در روز آخر قبل از اعزام سید احمد غمگین آمد و گفت مادر دعا میکنی من شهید شوم گفتم حالا هنوز که برای تو خیلی زود است گفت نه دعا کن گفتم ان شاء الله هروقت مثل آیت الله صدوقی شدی شهید شوی. بسیاربسیار خوشحال شد و میگفت مادر اجازه داد.

یادشان گرامی باد


انتهای پیام/

تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

ساعت: ۱۶:۳۰

واحد رسانه و فضای مجازی

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=8568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱