تعداد مطالب 1742

به تمام ایده ها، انتقادات و پیشنهادات از طریق سامانه سفیر توجه خواهد شد

  • کد خبر : 7715
به تمام ایده ها، انتقادات و پیشنهادات از طریق سامانه سفیر توجه خواهد شد

آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، پیش از ظهر امروز در دیدار با طلاب، روحانیون و مبلغان استان یزد، گفت: بانک ایده ها در دفتر برنامه ریزی پذیرای ۵۰۰ ایده شده و علاوه بر آن نیز در قالب سامانه سفیر و از کانال های مختلف همه این ایده ها، پیشنهادها و نقدها […]

آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، پیش از ظهر امروز در دیدار با طلاب، روحانیون و مبلغان استان یزد، گفت: بانک ایده ها در دفتر برنامه ریزی پذیرای ۵۰۰ ایده شده و علاوه بر آن نیز در قالب سامانه سفیر و از کانال های مختلف همه این ایده ها، پیشنهادها و نقدها واصل و قطعا مورد توجه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه دارای یک هویت تاریخی پایدار و ماندگار به هم پیوسته است، افزود: حوزه علمیه سابقه ۱۴۰۰ ساله دارد و به الان و دوران کوتاه کنونی مختصر نمی شود.

زمان رضا خان سخت ترین دوره حوزه علمیه بود

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر جایگاه رفیع حوزه علمیه، اذعان داشت: حوزه همیشه اثرگذار و نقش آفرین بوده حتی در سخت ترین شرایط مظلومیت که سخت ترین آن به زمان رضا خان باز می گردد، استوار ماند و به مسیر حق خود ادامه داد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه با همه فراز و فرودها همیشه نقش آفرین بوده، اضافه کرد: با قاطعیت بیان می کنم که مشکل و اشکال در حوزه وجود دارد ولی با عنایت الهی و برکاتی که از خون شهیدان در حوزه ها ساری و جاری بوده و همت طلاب جوان، راه حوزه های علمیه و نقش آفرینی سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و علمی و دینی همچنان ادامه خواهد داشت.

آیت الله اعرافی افزود: نقد و تحلیل و ارزیابی طلاب و روحانیون برای مدیران حوزه های علمیه بسیار ارزشمند است چون می توان در جهت رفع آن تلاش کرد و همین تحلیل ها و نقدها بهترین نعمت برای مدیران و مدیریت ها و راه را برای تعالی و بازسازی و پیشرفت باز می کند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه متفکران بسیاری در حوزه های علمیه تربیت شده اند، اضافه کرد: زمانی رضا خان به دنبال بستن حوزه های علمیه بود ولی امروز می بینیم که در بیش از ۱۰۰ کشور عالم دامنه الهی و اهل بیت(ع) امتداد پیدا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه های عمومی جای خود و نقد و اشکال به آنها جای خود را دارد ولی کسانی موفق هستند که در عین حالی که نقد و نظر دارند ولی مدیریت را در اولویت و دارای برنامه شخصی هستند، اذعان داشت: باید برای حوزه های علمیه اسناد و نظامات کامل و تلاش سیستماتیک و نظام مند داشته باشیم.

طلاب برای خود برنامه داشته باشند

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: توصیه من به طلاب جوان و پرشور این است که برنامه شخصی داشته باشید تا بتوانید برای آینده خود برنامه ریزی و قله های بلند را فتح کنید.

مدیر حوزه های علمیه کشور اذعان داشت: ۱۰۰ هزار سند یک صد ساله حوزه علمیه قم جمع آوری شده و پیش بینی می شود که این آمار به یک میلیون سند برسد.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=7715
  • ارسال توسط :
  • 823 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.