تعداد مطالب 1742

مراسم افتتاحیه طرح آموزشی کوثر برگزار شد

  • کد خبر : 7619
مراسم افتتاحیه طرح آموزشی کوثر برگزار شد

مراسم افتتاحیه دوره آموزشی معارف اسلامی ویژه همسران طلاب با عنوان طرح کوثر با حضور مدیر حوزه علمیه استان یزد برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس به اهمیت ازدواج و خانواده در اسلام اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به آیات و روایات فراوان، ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام […]

مراسم افتتاحیه دوره آموزشی معارف اسلامی ویژه همسران طلاب با عنوان طرح کوثر با حضور مدیر حوزه علمیه استان یزد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس به اهمیت ازدواج و خانواده در اسلام اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به آیات و روایات فراوان، ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام ارزش و اهمیت بالایی دارد و به طرق مختلف انسان ها را نسبت به این امر مهم تشویق و سفارش نموده است.

وی افزود: در روایتی امام صادق (ع) می فرمایند: دو رکعت نمازى که ازدواج کرده مى خواند ، برتر از هفتاد رکعت نمازى است که فرد مجرد بخواند ، و این نشان از اهمیت ازدواج دارد.

مدیر حوزه علمیه استان با اشاره به آیه ۲۱ سوره روم اظهار داشت: ازدواج آثار و برکات فراوانی دارد که از جمله آن ها رسیدن به آرامش و تکامل است همانطور که خداوند می فرماید : وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّهً وَرَحْمَهً ، ازدواج از نشانه های خداست و باعث آرامش انسان ها می شود و همچنین ازدواج سبب رحمت و مودت خواهد شد.

وی ادامه داد: ازدواج سبب رحمت و مودت است البته در صورتی که ازدواج برای خدا و با معیارهای الهی صورت بگیرد و اگر چنین باشد تمام اختلاف ها در زندگی تبدیل به مودت و محبت خواهد شد.

حجت الاسلام شمس تصریح کرد: طلاب و خانواده هایشان باید از زندگی اهلبیت الگو بگیرند تا با اخلاق و رفتار برگرفته از سیره ائمه اطهار علیهم السلام برای جامعه الگو باشند.

ایشان به طرح آموزشی کوثر اشاره کرد و بیان داشت: هدف از برنامه ریزی و اجرای طرح کوثر و برگزاری دوره آموزش معارف اسلامی، بالا بردن سطح آگاهی خانواده های طلاب است.

مدیر حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: طرح آموزشی کوثر به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه ویژه همسران طلاب می باشد و به مدت یک سال و نیم به صورت حضوری و مجازی با ارائه مباحث کاربردی ادامه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=7619
  • ارسال توسط :
  • 491 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.