تعداد مطالب 1741

فلسفه وجودی حوزه های علمیه حمایت از دین خدا و ارشاد جامعه است

  • کد خبر : 7503
فلسفه وجودی حوزه های علمیه حمایت از دین خدا و ارشاد جامعه است

به گزارش خبرنگار حوزه یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه استان که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَهٍ أنْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُرادی» اظهار داشت: تمام افکار و اساس حرکات حضرت امام خمینی (ره) بر اساس این […]

به گزارش خبرنگار حوزه یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه استان که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَهٍ أنْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُرادی» اظهار داشت: تمام افکار و اساس حرکات حضرت امام خمینی (ره) بر اساس این آیه شریفه بود و هر کاری انجام می‌داد و هر سخنی می‌گفت برای خدا و با هدف رضایت خداوند متعال بود و در این مسیر در برابر تمام قدرت ها ایستادگی کرد و از هیچ قدرتی به جز خداوند متعال، ترس و واهمه نداشت.
وی افزود: حرکت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران چون برای خدا و با هدف رضایت خدا بود مانند سایر انقلاب های معاصر دچار شکست نشد و همچنان با قدرت به مسیر خود جهت رسیدن به اهداف و شعارهای انقلاب ادامه می‌دهد.
امام جمعه یزد گفت: مهمترین چیزی که انسان را به نقطه اوج می رساند، اخلاص در امور و قیام برای خداست، بنابراین باید همه فعالیت ها و برنامه ریزی ها برای خدا و رضایت خداوند باشد تا با مدد الهی به هدف و نتیجه برسیم.
وی تصریح کرد: فلسفه وجودی حوزه های علمیه حمایت از اسلام و دین خدا و هدایت و ارشاد جامعه اسلامی است و با اخلاص می توان به این مهم دست یافت.
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر استفاده صحیح از فرصت ها اظهار داشت: باید فرصت ها را غنیمت شمرد و با برنامه ریزی مناسب از تمام عمر و زندگی استفاده مناسب کرد، حتی در ایام تعطیلات نیز باید با جدیت پیگیر امور بود و کار و تلاش را ترک نکرد.
وی افزود: با توجه به اینکه دنیا در زمینه های مختلف از جمله فرهنگ و ضد فرهنگ به سرعت در حال پیش روی است، ضرورت دارد حوزه های علمیه نیز با برنامه ریزی دقیق و منسجم و با تمام توان به سمت اهداف پیش برود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد، هدف رسانه های استکبار را هدایت افکار عمومی دانست و بیان داشت: امروز استکبار جهانی با صرف هزینه های کلان و با دسترسی گسترده ای که به رسانه ها دارد به دنبال شبهه پراکنی، اختلاف افکنی و تغییر و هدایت افکار عمومی است.
وی عنوان کرد: یکی از مهمترین وظایف طلاب و روحانیون هدایت دینی و ارشاد جامعه است و باید با فراگیری علوم دینی و کار و تلاش مضاعف، نسل جوان و جامعه اسلامی را از هرگونه انحراف فکری و عقیدتی مصون نگه داشت.
همچنین در این مراسم حجت الاسلام حسینی پور، معاون آموزش و حجت الاسلام حسینی راد، مسئول امور طلاب حوزه علمیه استان گزارشی از فعالیت های حوزه علمیه استان یزد در سال گذشته ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=7503
  • ارسال توسط :
  • 347 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.