تعداد مطالب 1742

نشست علمی شاخصه های مدیریت اسلامی از منظر امام علی (ع)

  • کد خبر : 7445
نشست علمی شاخصه های مدیریت اسلامی از منظر امام علی (ع)

نشست علمی شاخصه های مدیریت اسلامی از منظر امام علی علیه السلام در مدرسه علمیه خان برگزار شد. در این نشست که با همت معاونت پژوهش این مدرسه و به صورت حضوری و مجازی و با حضور و تدریس دکتر محمدرضا ملک ثابت برگزار شد، ایشان ابتدا به این مسئله اشاره کرد که آیا از […]

نشست علمی شاخصه های مدیریت اسلامی از منظر امام علی علیه السلام در مدرسه علمیه خان برگزار شد.

در این نشست که با همت معاونت پژوهش این مدرسه و به صورت حضوری و مجازی و با حضور و تدریس دکتر محمدرضا ملک ثابت برگزار شد، ایشان ابتدا به این مسئله اشاره کرد که آیا از منابع دینی به ویژه نهج البلاغه و سیره امام علی علیه السلام می‌توان علمی به نام علم مدیریت را استخراج و استفاده نمود؟

دکتر ملک ثابت در ادامه مدیریت اسلامی را چنین تعریف کرد: شیوه ی به کارگیری منابع اسلامی و امکانات مادی برای نیل به اهداف و ارزشهای اسلامی.

وی در مورد مهم ترین شاخص‌های مدیریت اسلامی گفت: با بررسی سیره امیرالمومنین علیه السلام مشاهده می کنیم که در مدیریت اسلامی، هدف وسیله را توجیه نمی کند برخلاف آنچه در روش به قدرت رسیدن حکومت عباسیان بود.

استاد ملک ثابت دومین شاخص مدیریت اسلامی را مبارزه به فساد دانست و افزود: از اولین اقدامات مولا علی علیه السلام موقعی که به حکومت رسیدند مبارزه جدی با فساد بود و این جدیت حضرت در سخنان و گفتارشان در نهج البلاغه کاملا مشهود است.

در ادامه این نشست وی در مورد نقش جمهور در مدیریت جامعه اسلامی و روش‌های ایفای نقش نظارتی و مطالبه‌گری مباحثی ارائه نمود.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=7445
  • ارسال توسط :
  • 866 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.