تعداد مطالب 1742

نخبگان حوزوی از حضرت فاطمه (س) درس تکلیف مداری بیاموزند

  • کد خبر : 6366
نخبگان حوزوی از حضرت فاطمه (س) درس تکلیف مداری بیاموزند

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم تجلیل از نخبگان یزدی حوزه‌های علمیه که در مدرسه مدینه العلم کاظمیه برگزار شد با بیان اینکه در رابطه با اهل بیت (ع) سه فرآیند باید طی شود تا فرد شیعه خالص باشد، گفت: اول شناخت اهل بیت (ع)، دوم عشق و محبت ورزیدن به آنها و […]

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم تجلیل از نخبگان یزدی حوزه‌های علمیه که در مدرسه مدینه العلم کاظمیه برگزار شد با بیان اینکه در رابطه با اهل بیت (ع) سه فرآیند باید طی شود تا فرد شیعه خالص باشد، گفت: اول شناخت اهل بیت (ع)، دوم عشق و محبت ورزیدن به آنها و سوم مطیع بودن و فرمانبرداری از آنها است که اگر در کسی این سه ویژگی باشد شیعه خالص اهل بیت خواهد بود.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین قم با اشاره به اینکه انسان‌ها در طول زندگانی خود انتخاب‌های گوناگونی دارند، اظهار داشت: انسان در تمام عمر خود به چند روش انتخاب می‌کند که منفعت طلبانه، از روی ترس، از روی تعصب، جو زدگی و آگاهانه نمونه‌های آنها است و اگر انسان بخواهد به سعادت دست یابد باید در مسیر حق باشد، همان‌گونه که حضرت زهرا سلام علیها قرار داشت و انتخابشان نه منفعت طلبانه، نه از روی ترس، نه از روی تعصب و نه جو زدگی بود بلکه انتخاب آن حضرت آگاهانه صورت می‌گرفت فلذا از آغاز تا پایان راه چند مشخصه دارد که پیروان مکتب حضرت فاطمه (س) هم با همه ناملایمات بعد از هزار و ۴۰۰ سال راه ایشان را ادامه می‌دهند.

وی معیار انتخاب حضرت فاطمه (س) را تنها رضایت خدای متعال اعلام کرد و افزود: امام خمینی (ره) در عصر غربت و تنهایی فاطمه گونه عمل کرد و درزمانی که همه گفتند کسی را نداریم و همراهی با ما در این مسیر نیست، با توکل به خدا وارد شد و با پیروزی انقلاب اسلامی دنیا را مات و متحیر کرد است که با انقلاب اسلامی چگونه رفتار کنند چون دنیا را تکان و معیارها تغییر داد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه وظیفه‌شناسی و تکلیف مداری را از دیگر ویژگی‌های حضرت زهرا سلام‌الله علیها دانست و گفت: طلاب و روحانیون اگر حضرت فاطمه معیار و حجت بر اهل بیت (ع) است و ما خود در جامعه راهنما هستیم پس باید صبر، استقامت، ولایت مداری و تکلیف مداری آن حضرت در جای‌جای زندگی برای ما الگو باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نخبگان حوزه‌های علمیه رضایت خدا را ملاک کارهای خود قرار دهند، افزود: درس و مطالعه‌ای که انجام می‌دهید فقط برای رضایت خدای متعال باشد تا به سعادت برسید.

حسینی بوشهری با بیان اینکه طلاب نخبه حوزه‌های علمیه از حضرت فاطمه (س) درس تکلیف مداری بیاموزید چون امروزه مسئولیت روحانیت بسیار سنگین است افزود: تکبر و خودبینی باید از زندگی ما رخت بربندد و با مردم هم که مواجه می‌شویم متواضع باشیم و خداترسی در تمام زندگی ما وجود داشته باشد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین قم با تاکید بر اینکه امروز جهان بشریت منتظر پیام روحانیت است فلذا رهبر فرزانه انقلاب برای جوانان اروپایی پیام می‌فرستند، اظهار داشت: امروز دنیا متحیر شده و از رفتار رهبرانشان به تنگ آمدند و با وضعیتی که به وجود آوردند، دنبال روزنه‌ای امیدبخش هستند که آن هم ظهور منجی عالم بشریت امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه روحانیت باید با خوب درس خواند، تهذیب نفس، زمان شناسی زمینه‌ساز ظهور باشد، اظهار داشت: طلبه‌ای که امروز نداند کجا و در چه موقعیت قرار دارد حتی اگر اصطلاحات فقهی و اصولی را خوب بداند و ازنظر شخصی هم مشکلی نداشته باشد ولی با جامعه و مشکلاتشان آشنا نباشد نمی‌تواند رضایت حضرت فاطمه (س) را به دنبال داشته باشد. روحانیون باید از حضرت فاطمه بیاموزند و در عرصه‌های مختلف وارد عرصه شوند.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=6366
  • ارسال توسط :
  • 437 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.