سردار سلیمانی؛ نماد عینی مجاهد فی‌سبیل‌الله و انسان رستگار است

حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمد شمس مدير حوزه علميه استان يزد ضمن تسليت شهادت سردار حاج قاسم سليماني، با اشاره به سوره مباركه عصر اظهار داشت: از آيه دوم اين سوره مباركه برداشت مي‌شود كه انسان هميشه در معرض ضرر و زيان است مگر كساني كه طبق آيات بعدي، 4 خصوصيت را داشته باشند كه اين خصوصيات، آنها را از اين خسران دور نگه مي‌دارد.

وي در تكميل سخنان خود افزود: طبق آيات اين سوره مباركه، كساني كه ايمان آورده‌ و كارهاي شايسته انجام دهند و به حق و صبر چنگ بزنند از زيان و خسارت دور هستند.

وي با اشاره به برخي ويژگي‌هاي سردار شهيد قاسم سليماني اظهار داشت: ايمان مراتبي دارد و كسب هر كدام از اين مرتبه‌ها نياز به تهذيب و مراقبت بسياري دارد كه با نگاهي به خصوصيات حاج قاسم سليماني در مي‌يابيم كه اين شهيد سرافزار به بالاترين درجات ايمان رسيده بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين شمس افزود: سردار شهيد سليماني نمونه واقعي آيات سوم و چهارم سوره مباركه عصر بود كه در اين آيه ويژگي كساني كه از خسران و زيان دور هستند ذكر شده است و اين ويژگي‌ها همان ايمان‌‌ آوردن، عمل صالح و تواصي به حق و تواصي به صبر مي‌باشد كه همه اين ويژگي‌ها را در رفتار و كردار اين سردار شهيد شاهد بوده‌ايم.

وي با اشاره به اينكه عمل صالح و تواصي به حق مسأله‌اي جدا از هم در اين سوره مباركه ذكر شده است اظهار داشت: طبق رواياتي كه وجود دارد منظور از حق همان ولايت حضرت اميرالمومنين علي(عليه‌السلام است كه در دوران ما، جلوه آن را در ولايت فقيه شاهد هستيم و شاهد بوديم كه سردار سليماني در اين قضيه زبانزد خاص و عام بودند و ولايتمداري آن شهيد بر كسي پنهان نبود.

مدير حوزه علميه استان يزد در پايان با اشاره به يك عمر مجاهدت شهيد سليماني و سختي‌هايي كه در اين مسير متحمل شد افزود: صبر در مسير حق از ديگر ويژگي كساني است كه از خسران و زيان در امانند و در اين مورد نيز مي‌توان سپهبد حاج قاسم سليماني را الگويي ارزنده در اين مسير معرفي كرد چرا كه اين عزيز تمامي عمر خود را صرف مجاهدت و تلاش در راه تحقق اهداف الهي نمود و در پايان نيز خداوند به بهترين وجه او را نزد خود طلبيد و شاهديم كه چنين انسان پاكي چگونه بعد از شهادت خود نيز جهان را تكان داد و يقيناً ثمرات خون اين شهيد را بيش از پيش شاهد خواهيم بود.

حضور پررنگ حوزویان یزد در مراسم تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان
مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) در حوزه علمیه یزد + پوستر
مدارس علمیه یزد