تعداد مطالب 1741

ارتباط روحانیون با مردم تقویت شود

  • کد خبر : 326
ارتباط روحانیون با مردم تقویت شود

حوزه/ حجت الاسلام اخوان سیگاری گفت: درگذشته ارتباط روحانیون با مردم بسیار نزدیک بود، ولی در این سال ها این ارتباط در حال کم رنگ شدن است که اصلا در شرایطی که دشمن روز به روز توطئه هایش را نسبت به اسلام و انقلاب افزایش می دهد مناسب نیست.

حجت الاسلام عباس اخوان سیگاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با اشاره به شروع سال تحصیلی حوزه علمیه استان یزد، گفت: امسال به نوعی یک سال ویژه برای طلاب جدید الورود است زیرا دوره میثاق طلبگی که آشنایی با حوزه عملیه است در عتبات عالیات برگزار شد.

استاد حوزه علمیه یزد افزود: اینکه افراد ثبت نام کرده برای ورود به حوزه های علمیه بتوانند آغاز دوره طلبگی خود را در یک فضای معنوی و مبارک بگذارنند سبب ایجاد یک روحیه ای مضاعف در افراد می شود.

وی تصریح کرد: در ده روزی که در عتبات عالیات با طلاب جدیدالورود گذراندیم با مشاهده چهره هر فرد می شد فهمید که از زمان ورود تا خروج چه تغییراتی شگرفی در آنها ایجاد شده  که بدون شک این تغییرات در ادامه راه پر خیر و برکت این عزیزان نیز تاثیرگذار است.

حجت الاسلام اخوان سیگاری در ادامه خطاب به طلاب گفت: دوران طلبگی به یک چشم برهم می گذرد، کسی که از دوران با برکت استفاده و بهره ببرد پیشرفت می کند و کسی هم که نسبت به انجام امور خود کوتاهی ورزد در آینده پشیمان می شود و چه بهتر است با کمک از ائمه اطهار(ع) و به ویژه صاحب اصلی حوزه های علمیه حضرت مهدی(عج) به راه خود با قوت ادامه دهند تا به درجات عالیه برسند.

استاد حوزه علمیه یزد خاطر نشان کرد: درس گرفتن زندگی بزرگان نیز می تواند در دوران طلبگی هر فرد تاثیرگذار باشد و مسیری را به شخص نشان دهد که همراه با رشد و سعادت باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیون باید با مردم ارتباط نزدیک داشته باشند یادآور شد: درگذشته ارتباط روحانیون با مردم بسیار نزدیک بود، ولی  در این سال ها این ارتباط در حال کم رنگ شدن است که اصلا در شرایطی که دشمن روز به روز توطئه هایش را نسبت به اسلام و انقلاب افزایش می دهد مناسب نیست.

انتهای پیام/خ

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.