تعداد مطالب 1742

حوزه و روحانیت نیازهای ملی و بین المللی را شناسایی کنند/ مردم و روحانیت در کنار یکدیگرند

  • کد خبر : 303
حوزه و روحانیت نیازهای ملی و بین المللی را شناسایی کنند/ مردم و روحانیت در کنار یکدیگرند

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین ملک‌دار با تاکید بر ضرورت پاسخگویی حوزه و روحانیت به نیازهای روز، تصریح کرد: سطح نیازها در سطح استانی، ملی و بین المللی بسیار متفاوت است و اگر برای پاسخگویی به آنها نداشته باشیم و طلاب فاضل را بر اساس آن تربیت نکنیم، در آینده ضرر می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک‌دار، مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه کشور، صبح امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه یزد که در مدرسه علمیه مصلی یزد برگزار شد، گفت: کسانی که وارد حوزه های علمیه می شوند باید نسبت بدانند که به چه مکان مقدسی قدم گذاشته اند.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: هدف روحانیون ترویج مباحث دینی و اسلامی است و این همان هدفی است که انبیا و اولیا الهی دنبال می کردند و نشان از مقدس بودن این راه و مسیر دارد.

وی با تاکید بر اینکه طلاب اگر بخواهند برای کشور مفید و موثر باشند، ابتدا باید خود را در مدارس از لحاظ اخلاقی و تهذیبی پرورش دهند، ادامه داد: همان گونه که شخصیت های بزرگی مانند امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در مدارس علمیه از طریق اخلاقی و تهذیبی کامل شدند و سپس مثل امروز بر دنیا تاثیر می گذارند، طلاب هم باید این مسیر را بپیمایند.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه ادامه داد: پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که قبل از دیدار با رهبر ایران تصور داشتم که چگونه می شود کشوری این همه دشمن داشته باشد، اما هیچ گزندی به آن وارد نشود. وقتی با رهبر ایران ملاقات کردم متوجه شدم که ایشان شخصیتی بزرگ و با تدبیر است و با درایت ایشان است که ایران در مقابل کشورهای دیگر با صلابت ایستادگی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملک‌دار با بیان اینکه طلاب علوم دینی نباید توجهشان به درس فقط به زمان دایر بودن مدارس علمیه معطوف باشد، تصریح کرد: طلاب باید آنچه را که در طول سال تحصیلی آموخته اند به روش های دیگر به کار گیرند.

وی عنوان کرد: امروزه علیرغم اینکه هجمه های دشمن علیه روحانیت بسیار زیاد است، اما آنچه را که در سطح جامعه می بینیم این است که همچنان ارادت مردم نسبت به روحانیت پا برجاست و آنها را معتمد مردم هستند، بنابراین مردم و روحانیت در کنار یکدیگرند.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه کشور اذعان داشت: سطح نیازها در سطح استانی، ملی و بین المللی بسیار متفاوت است و اگر برای پاسخگویی به آنها نداشته باشیم و طلاب فاضل را بر اساس آن تربیت نکنیم، در آینده ضرر می‌کنیم.

انتهای پیام/خ

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.