تعداد مطالب 1742

قول مساعد مدیر حوزه علمیه استان یزد جهت پیگیری راه‌اندازی حوزه علمیه مروست+تصاویر بازدید

  • کد خبر : 2453
قول مساعد مدیر حوزه علمیه استان یزد جهت پیگیری راه‌اندازی حوزه علمیه مروست+تصاویر بازدید

مدیر حوزه علمیه استان یزد گفت: شرایط تأسیس حوزه برای شهر مروست مطلوب است و مدیریت استان آمادگی دارد در صورت تأمین زیرساخت‌ها، زمینه راه‌اندازی حوزه علمیه در این شهر را فراهم نماید.

طی جلسه‌ای با حضور مدیر حوزه علمیه استان یزد، امام جمعه شهر مروست، ریاست اداره تبلیغات اسلامی خاتم، امام جمعه موقت مروست در مورد راه‌اندازی حوزه علمیه شهر مروست بحث و تبادل‌نظر شد.

در این جلسه حجه‌الاسلا‌م‌والمسلمین سیدعلی‌محمد حسینی امام جمعه مروست طی سخنانی ضمن عرض خیرمقدم، اظهار داشت: شهر مروست پتانسیل فرهنگی و مذهبی بالایی دارد و در زمینه احداث حوزه علمیه و جذب طلاب علوم دینی مستعد بوده و تقاضاهای زیاد مردمی نیز در این خصوص وجود دارد.

در ادامه حجه‌الاسلا‌م‌والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به موقعیت ممتاز مروست و طلبه‌خیز بودن این منطقه اظهار داشت: سال تحصیلی گذشته ۲۰ نفر از طلاب یزد از خاتم بودند که متاسفانه به علت بعد مسافت و مشکلات رفت‌و‌آمد نتوانستند در یزد بمانند و از تحصیل در حوزه بازماندند که همه این موارد ایجاب می‌کند نسبت به تأسیس حوزه علمیه در این شهر اقدام شود.

مدیر حوزه علمیه استان یزد افزود: شرایط تأسیس حوزه برای شهر مروست مطلوب است و مدیریت استان آمادگی دارد در صورت تأمین زیرساخت‌ها و جذب طلبه، از سال آینده زمینه راه‌اندازی حوزه علمیه در این شهر را فراهم نماید.

در ادامه حجه‌الاسلا‌م سیدولی‌الله حسینی مدیر سازمان تبلیغات اسلامی خاتم گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه نمود و آماری از روحانیون مستقر، گزارشی از طلاب و روحانیون، و امور قرآنی و موسسات قرآنی این شهر بیان کرد.

قبل از این جلسه، طی جلسه‌ای که با حضور مسئولین حوزوی و اعضای شورای شهر مروست برگزار شد، هماهنگی‌های لازم جهت اختصاص زمین به حوزه علمیه و انجام زیرساخت‌های موردنیاز صورت پذیرفت.

مدیر حوزه علمیه استان یزد در این سفر یک‌روزه ضمن بازدید از موسسات قرآنی، از زمین موردنظر جهت احداث حوزه علمیه نیز بازدید و بر تسریع اقدامات برای راه‌اندازی آن تأکید نمود.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=2453

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.