تعداد مطالب 1742

اپلیکیشن جامع شهدای روحانی و علمای استان یزد

  • کد خبر : 12566
اپلیکیشن جامع شهدای روحانی و علمای استان یزد

بسم الله الرحمن الرحیم   قال امیرالمؤمنین(ع) قال رَسول الله (ص): ‏‏اللهمَّ ارْحَمْ خُلَفائی (ثلاثَ مرّاتٍ) قیل: یا‏‎ ‎‏رسول الله ِ، و مَن خلفائک؟ قالَ: الّذینَ یَأتُونَ مِنْ بَعْدی، یَروُنَ حَدِیثی وَ سُنتّی فَیُعلِّمُونَها الْنّاسَ مِنْ‏‎ ‎‏بَعْدی. ‏  امیرالمؤمنین(ع) می فرماید که رسول الله (ص) فرمود: «خدایا، جانشینان مرا رحمت کن.» و‏‎ ‎‏این سخن را سه بار تکرار فرمود. […]

بسم الله الرحمن الرحیم

  قال امیرالمؤمنین(ع) قال رَسول الله (ص): ‏اللهمَّ ارْحَمْ خُلَفائی (ثلاثَ مرّاتٍ) قیل: یا‎ ‎رسول الله ِ، و مَن خلفائک؟ قالَ: الّذینَ یَأتُونَ مِنْ بَعْدی، یَروُنَ حَدِیثی وَ سُنتّی فَیُعلِّمُونَها الْنّاسَ مِنْ‎ ‎بَعْدی.

  امیرالمؤمنین(ع) می فرماید که رسول الله (ص) فرمود: «خدایا، جانشینان مرا رحمت کن.» و‏‎ ‎‏این سخن را سه بار تکرار فرمود. پرسیده شد که ای پیغمبر خدا، جانشینانت چه کسانی هستند.‏‎ ‎‏فرمود: «کسانی که بعد از من می آیند، حدیث و سنت مرا نقل می کنند، و آن را پس از من به مردم‏‎ ‎‏می آموزند».‏

الإمامُ الکاظمُ علیه السلام : إذا ماتَ المؤمنُ ثُلِمَ فی الإسلامِ ثُلمَهٌ لا یَسُدُّها شیءٌ ؛ لأنّ المؤمنینَ الفُقَهاءَ حُصونُ الإسلامِ کَحِصنِ سُورِ المَدینهِ لَها.
امام کاظم علیه السلام : هرگاه مؤمن بمیرد رخنه اى در اسلام پدید آید که هیچ چیز آن را نبندد؛ زیرا مؤمنانِ فقیه، دژهاى اسلامند همچنان که برج و باروى شهر موجب حفظ شهر است.

پس از پایان سلسله انبیاء و غیبت آخرین سلاله پاک ائمه معصومین (ع) از فقها و روحانیون به عنوان جانشینان این تبار پاک یاد می شود و با توجه به احادیث مختلف این طور برداشت می شود که نبی گرامی اسلام و ائمه اطهار فقهاء و معصومین را به جانشینی خود منصوب کرده اند.
براین اساس حوزه های علمیه پرورش دهنده و هدایت کننده روحانیون و علمای دین هستند که وظایف بسیار زیادی بر عهده دارند.
اقامه دین و عمل به اسلام در جامعه
حوزه علمیه علمیه نهادی تاریخی و ریشه دار است که از زمان پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (س) شکل گرفته و در طول تاریخ هزار و اندی ساله این نهاد عظیم همواره مهد و پایگاه علم، اخلاق و تربیت الهی و انسانی بوده است.
تراٍعلمی این نهاد که گنجینه معارف اهل بیت را در اختیار داشته هیچگاه دچار انقطاع تاریخی نشده و معارف اهل بیت نسل به نسل به آیندگان منتقل شده است و همواره با مجاهدت های علمی علمای اعلام این معارف بسط و توسعه یافته اند لذا تمامی تراث این نهاد اعم از فرهنگی، اجتماعی، علمی و … دارای سابقه دیرینه بوده و به تدریج و در گذر زمان رشد و ترقی یافته اند.
حوزه بالاترین جایگاه هدایت و به عبارت دیگر پایگاه رهایی و نجات بشر است.
نرم افزار موبایلی جامع شهدای روحانی و علمای استان یزد (نجباء)
نرم افزار نجباء که برای استفاده علاقمندان به فرهنگ علما و شهداء تدوین شده است مشتمل بر زندگینامه، وصیت نامه، آثار، خدمات اجتماعی و اطلاعات چندرسانه ای موجود از شهدای روحانی و علمای استان یزد می باشد و از ویژگی های این نرم افزار امکان ارتباط شبانه روزی برای ارسال اطلاعات پیرامون شهدا و علمای استان یزد جهت درج در آن است.
از خداوند متعال توفیق روز افزون اعضای تیم سازنده این نرم افزار را در خدمتگزاری به اسلام و انقلاب اسلامی و نیز موفقیت ایشان در عرصه های مختلف را مسئلت دارم.
والسلام علیکم و رحمه الله
محمد شمس
مدیریت حوزه علمیه استان یزد
لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=12566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.