تعداد مطالب 1742

بیانیه اجلاسیه اساتید حوزه علمیه استان یزد

  • کد خبر : 11410
بیانیه اجلاسیه اساتید حوزه علمیه استان یزد
واحد رسانه/ اساتید، روحانیون و طلاب حوزه علمیه استان یزد در محکومیت اغتشاشات اخیر بیانیه ای صادر کردند.

اساتید، روحانیون و طلاب در اجلاسیه اساتید حوزه علمیه استان یزد در محکومیت اغتشاشات اخیر بیانیه ای در ده بند صادر کردند.

متن بیانیه بدین شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

«وَلَمََّا رَأَی الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَذَا مَا وَعَدَنَا اللََّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللََّهُ وَرَسُولُهُ وَمَا زَادَهُمْ إِلََّا إِیمَانًا وَ تَسْلِیمًا» (احزاب، ۲۲)

«و هنگامی که مؤمنان لشگر احزاب را دیدند گفتند این همان است که خدا و رسولش به ما وعده فرموده و خدا و رسولش راست گفته اند و این موضوع جز بر ایمان و تسلیم آن ها چیزی نیفزود»

اساتید، روحانیون و طلاب استان یزد در راستای تحقق آرمان های امام خمینی قدس سره و شهدا با قسم به خون صدها هزار شهیدی که در طی تاریخ صادقانه به عهد و پیمان خود عمل نمودند با ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای “حفظه الله” بیعت مجدد می نمایند.

این جمع در مورد جریاناتی که پس از عظیم ترین نهضت همدلی دنیا، بزرگ ترین اربعین تاریخ، سخنرانی روشن گرانه رئیس جمهور در صحن سازمان ملل، شروع رشد اقتصادی، آغاز خروج از رکود اقتصادی و جهانی شدن سرود «سلام فرمانده» رخ داده است، مطالبی را به سمع و نظر آحاد مردم ایران زمین می رساند.

اکنون پس از برطرف شدن فضای غبارآلود، برای همگان روشن است که آمریکا، اسرائیل و اعراب مرتجع به ویژه عربستان سعودی از پیش امکانات گسترده ای را اعم از دستگاه عظیم تبلیغاتی، اطلاعاتی، لجستیکی، آموزش اوباش وطن فروش، تامین اسلحه و … برای نا امن کردن ایران، نفرت پراکنی، فعال کردن عصبیت های جاهلی قوم گرایانه و در نتیجه تجزیه ایران مهیا کرده بودند.

عنایات حضرت ولی عصر، تدبیرهای مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم فهیم و نجیب ایران قوی این نقشه دشمن را نیز خنثی نمود. قطعا این فتنه همانطور که رهبری حکیم و فرزانه انقلاب فرمودند، واکنشی از دشمن در مقابل حرکت رو به جلوی امت اسلامی ایران بود.

ما روحانیون استان یزد با بررسی فراز و فرودهای انقلاب اسلامی مردم ایران، برای افزایش اقتدار و استقلال ایران و کاهش نقاط ضعف کشور عزیز اسلامیمان بر خود و آحاد مردم و مسئولان، امور ذیل را لازم می دانیم.

۱- حفظ اتحاد و همبستگی ملی و اطاعت از تدبیرهای رهبر فرزانه و حکیم انقلاب بر همگان لازم است.

۲- از آنجا که فرهنگ، پایه و جهت دهنده به همه شئون انسانی حتی امور اقتصادی است، لازم است اولویت داشتن امور اقتصادی در این برهه از انقلاب، مسئولین را از پرداختن کافی به فرهنگ دینی و متعالی باز ندارد.

۳- یکی از ریشه های مهم رفتار و اخلاق صحیح، لقمه ی حلال است؛ از این رو جلوگیری از اموری که زمینه ساز شیوع لقمه ی حرام در زندگی مردم است، از ضروریات است؛ حقوق های نجومی، رشوه، رانت، بذل و بخشش های بی حساب از بیت المال به افرادی خاص، هرچند در مجموع اندک باشد، با اسلام و آرمان های امام راحل و سخنان صریح مقام معظم رهبری (مبارزه با فقر، فساد و تبعیض) سازگار نیست و قلب مردمان شهید داده را به درد می آورد. برخورد قاطع و علنی با مفسدین خواست عموم مردم است.

۴- بخش عظیمی از تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم بر عهده معلمان زحمت کش است، ارتقاء جایگاه معلم و استاد در اذهان عمومی، پاسداشت شأن ایشان از جهات مختلف اقتصادی و موقعیت اجتماعی از امور ضروری است.

۵- از آنجا که امنیت بستر تمام فعالیت های اجتماعی است، پاسداشت حرمت و جایگاه نیروهای نظامی و امنیتی به ویژه نیروی انتظامی بر همگان ضروری است.

۶- ارتباط و گفتگوی عالمانه بین طیف ها و گروه های مختلف فکری، منطقه ای و مذهبی درباره ی مسائل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مورد اختلاف از ضروریات رشد و بالندگی جامعه و کاهنده ی شکاف های ذهنی و گرایشی است؛ از این رو می بایست زمینه ی این گفتگوها را در فضایی آرام و به دور از هیجانات مضر و دشمن شاد کن فراهم نمود.

۷- پیشرفت های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، رفاه و گسترش امکانات عمومی، فرهنگی، نظامی، ورزشی، امور زنان، بهداشت و … چندان گسترده است که همگان بدان اعتراف دارند؛ اما اموری نظیر اختلاس، تبعیض، گرانی های افسار گسیخته و ناعدالتی در پرداخت ها به خصوص در خصولتی ها، فوتبال، سینما و برخی دیگر از مشاغل و البته ضریب پیدا کردن این امور در فضای مجازی باعث ناراحتی عمومی مردم است؛ بنابر این از رئیس جمهور کوشا و صادقمان جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر آقای رئیسی و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی خواهانیم که تمام همت و تلاش خود را برای پرداخت عادلانه حقوق از راه تعیین نسبت های عادلانه حقوق ها برای همیشه و سپس تقسیم بخش پرداختی بودجه براساس آن نسبت ها به کار بندند.

۸- فضای مجازی محاسن بسیاری دارد و بستر کسب اطلاعات و درآمد و تفریح برای برخی از مردم است؛ اما از آنجا که دشمن با ترفندهای پیچیده رسانه ای و برخی با ترک فعل ها، زمینه ی اشغال این بخش از این سرزمین را توسط دشمن فراهم نموده اند، دشمن فعالیت های ضد اخلاقی، دینی و امنیتی خود را روز به روز گسترده است؛ از این رو اولا بر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی لازم است مصلحت اندیشی و احیانا عافیت طلبی را کنار گذارده هرچه زودتر برای این فضای یله و رها قانونی جامع و حکیمانه تهیه کنند و گرنه عندالله مسئول بوده و گمراهی و تباهی برخی جوانان بر عهده ی ایشان نیز خواهد بود. ثانیا دولت محترم می بایست هرچه سریع تر فضای مجازی را از زیر کلید استکبار خارج سازند. این امر همانطور که ولی امر مسلمین جهان در تاریخ ۱۱ اسفند ١۴٠٠ فرمودند: «واجب بسیار فوری» است.

٩- ما از قوای سه گانه به ویژه دولت محترم و شخص رئیس جمهور جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین دکتر رئیسی که همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، (در بسیاری از امور قدم در راه اصلاح امور وگشودن گره های کور چندین ساله برداشته اند)، تشکر می کنیم و از ایشان حرکت مستمر و قوی در راه احیاء آرمان های امام راحل و اجرای منویات مقام معظم رهبری را خواهانیم.

١٠-رسیدن به قله های رفیع، علاوه بر دانستن طریق نیازمند حرکت مستمر، صبر، نهراسیدن از موانع و در نهایت امیدواری است؛ ما می دانیم پس از انقلاب اسلامی که گام اول بود، رسیدن به دولت اسلامی و سپس جامعه اسلامی و در اوج تمدن اسلامی راهی پرزحمت است. این مهم جز در سایه دانایی، بصیرت، اقدام، تلاش و صبر محقق نمی شود. ان شاء الله ما با تلاشمان در این انقلاب زمینه ساز ظهور موعود همه ی ادیان، مهدی فاطمه سلام الله علیها باشیم.

التماس دعا

و السلام علی من اتبع الهدی.

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=11410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.