تعداد مطالب 1742

مردم انقلابی به احدی اجازه توهین و جسارت به شهدا را نمی‌دهند

  • کد خبر : 10934
مردم انقلابی به احدی اجازه توهین و جسارت به شهدا را نمی‌دهند
واحد رسانه/ معاون حوزه علمیه یزد گفت: همانگونه که این روزها در فضای مجازی شاهد بودیم، مردم بصیر ایران هرگز اجازه تقدس زدایی و اهانت به مقدسات خود را به احدی نخواهند داد.
حجت الاسلام سید عباس حسینی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، در پی اهانت یکی از سران فتنه ٨٨ به شهدای مدافع حرم، به تشریح واژه “شهادت” و نیز جایگاه مقدس شهدا در قلب مردم شهید پرور ایران اسلامی پرداخت و اظهار داشت: واژه «شهادت» واژه مقدسی در اسلام است که آیات و روایات نیز بیانگر مقام و عظمت شهیدان می‌باشد.

وی افزود: آیات و روایات، شهداء را دارای حیات برزخی دانسته و می‌فرمایند: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون، “١۶٩ آل عمران”».

معاون حوزه علمیه استان یزد با بیان این مطلب که شهادت از شریفترین، بالاترین و گرامی‌ترین مرگ ها است، گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «أَشْرَفُ اَلْمَوْتِ مَوْتُ اَلشُّهَدَاء (سلوه الحزین “الدعوات” ج۱، ص۲۴۲)»، همچنین امیرالمؤمنین علی(ع) نیز در هنگام برگزاری یکی از جنگ‌ها به اصحاب خود فرمودند: «إِنَّ أَکْرَمَ اَلْمَوْتِ اَلْقَتْلُ وَ اَلَّذِی نَفْسُ علی اِبْنِ أَبِی طَالِبٍ بِیَدِهِ لَأَلْفُ ضَرْبَهٍ بِالسَّیْفِ أَهْوَنُ عَلَیَّ مِنْ مِیتَهٍ عَلَی اَلْفِرَاشِ. “بحارالانوار، ج٩٧، ص۴٠٠”».

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور با بیان این مطلب که شهدا برای ملت ایران مقدس هستند، مطرح کرد: کسانی‌ که بهترین سرمایه خود، یعنی جانشان را در راه امنیت و آرامش مردم ایثار کردند و از عزیزان خود گذشتند، نزد همه انسان‌های عالم محبوب‌اند.

وی تصریح کرد: هرجای کره خاکی که قدم بگذارید، خواهید دید که برخی از امور برای مردم هر سرزمینی مقدس است و آنان به مقدسات خود احترام می‌گذارند و لذا شهدا نیز برای ایرانیان مقدس هستند و به احدی اجازه توهین و جسارت به این عزیزان را نمی‌دهند.

حجت الاسلام حسینی‌پور خاطر نشان کرد: دشمن همیشه و در همه ادوار تاریخ و به شکل‌های مختلف، قصد تقدس زدایی از مقدسات شیعیان را داشته و دارد و این تقدس زدایی چیز تازه‌ای نیست.

وی یادآور شد: اهانت به شهدای مدافع حرم توسط کسی که در سیاست ورشکسته شده و همه چیز خود را باخته و حتی در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، تداعی کننده تقدس زدایی بنی امیه در دوران حکومت ظالمانه آنان بود، نشان از آن دارد که چنین افراد شیطان صفتی، در مسیر بنی امیه حرکت کرده و گوش به فرمان شمرهای زمان هستند.

معاون حوزه علمیه استان یزد ضمن تأکید بر این مطلب که به گواه تاریخ، بنی امیه روز به روز خوارتر و ذلیل‌تر شده و به زباله دان تاریخ پیوستند، گفت: دنباله روهای بنی امیه نیز قطعا با خواری و ذلت به استقبال مرگ رفته و به زباله دان تاریخ می‌پیوندند و همانگونه که این روزها در فضای مجازی شاهد بودیم، مردم بصیر ایران، هرگز اجازه تقدس زدایی و اهانت به مقدسات خود را به احدی نخواهند داد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=10934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.