مدیر حوزه علمیه یزد: قیام امام حسین (ع) یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین وقایع تاریخ اسلام و بشریت به شمار می‌رود

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در گفتگو با واحد رسانه حوزه یزد، با اشاره به ایام اربعین حسینی گفت: قیام امام حسین (علیه‌السلام) در سال ۶۱ هجری قمری، یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین وقایع تاریخ اسلام و بشریت به شمار می‌رود که درس آزادی و آزادی به همه بشریت می‌دهد.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) با قیام خود به دنبال احیای ارزش‌های اسلامی بود، پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) جامعه دچار انحرافاتی شد که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای جلوگیری از این انحرافات و احیای بسیارى از ارزش‏هاى دینى که مهجور و متروک مانده بود قیام کرد و در این راه جان خود و اهل بیت خود را فدا کرد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه امام حسین(ع) نمی‌توانست شاهد فساد و ظلم حکومت یزید و زیرپا گذاشتن اصول دین باشد، ادامه داد: حکومت یزید نماد فساد، ظلم و بی‌عدالتی بود. امام حسین (ع) با همراهی اهل بیت‌(ع) خود به همه مسلمانان نشان داد که باید در برابر ظلم ایستادگی کرد و نباید اجازه داد که دین به ابزاری برای تأمین منافع شخصی تبدیل شود.

وی افزود: قیام امام حسین(ع)، اقدامی برای حفظ هویت اسلامی و جلوگیری از انحرافات در دین بود، امام حسین (ع) با فداکاری خود نشان داد که حفظ دین و ارزش‌های آن از هر چیزی مهم‌تر است و در واقع قیام عاشورا نه تنها یک رویداد تاریخی، بلکه یک الگو برای مبارزه با ظلم و ستم در طول تاریخ شده است و امام حسین (ع) به عنوان نماد ایستادگی و فداکاری در برابر ظلم شناخته می‌شود.

شمس اضافه کرد: قیام امام حسین (ع) یک درس بزرگ برای تمام انسان‌ها است که نشان می‌دهد چگونه می‌توان در برابر ظلم ایستاد و برای حق و حقیقت مبارزه کرد. این قیام نه تنها در تاریخ اسلام بلکه در تاریخ بشریت تأثیرگذار بوده و آموزه‌های آن همچنان الهام‌بخش نسل‌های آینده است.

انتهای خبر/

پوستر/ راهنمای کامل مسافر اربعین
سخنرانی/ اربعین، پرچم سربلند حسین بن علی علیه السّلام است
مدارس علمیه یزد