حجت الاسلام شمس

حجت الاسلام و المسلمین شمس در جلسه معاونین پژوهش مدارس استان یزد، گفت: یزد از قدیم الایام دارالعباده و دارالعلم بوده، اما مدتی است از این ویژگی استان غفلت شده و در برنامه های متفاوت به این دو ویژگی توجه نمی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد حجت الاسلام و المسلمین شمس، مدیر حوزه علمیه یزد در جلسه معاونان پژوهش مدارس علمیه استان، به فضیلت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: رحمت الهی در این ماه شامل همه به ویژه شامل کسانی که رسیدگی به امور مستمندان و فقرا داشته باشند، می شود.

وی افزود: شهر یزد از قدیم الایام دارالعباده و دارالعلم بوده، اما مدتی است از این ویژگی استان غفلت شده و در برنامه های متفاوت به این دو ویژگی توجه نمی شود.

مدیر حوزه علمیه یزد در پایان با اشاره به قطب فرهنگی و گردشگری یزد، گفت: حوزه علمیه استان در زمینه های متفاوت پتانسیل خوبی داشته و دارد و  در امر پژوهش نیز ابتدا باید در این زمینه های فرهنگی و گردشگری یک موضوع شناسی صورت پذیرد و هرجایی کمکی نیاز باشد، مدیریت استان مانند همیشه حمایت می کند.

از کرامات آخوند ملا عبدالله یزدی این است که او وقتی وارد اصفهان شد پاسی از شب گذشت آخوند به توجه باطن و چشم دل نظر کرد به شهر اصفهان بلافاصله دستور داد که از این شهر کوچ نمائید و بیرون شوید؛ زیرا که می بینم چندین هزار بساط شراب در این شهر گسترده اند، می ترسم …
در جلسه معاونان پژوهش مدارس علمیه استان یزد مقرر شد، نیازهای پژوهشی استان بر اساس موقعیت های سیاسی، فرهنگی و مذهبی انجام شود.
مدارس علمیه یزد