بازديد جمعي از مسئولين حوزوي و روحانيون يزد از سراي سالمندان + تصاوير

معاون منابع انسانی و پشتیبانی و معاون پژوهش حوزه علمیه یزد به همراه جمعی از حوزویان و روحانیون اين استان با حضور در خانه سالمندان شهرستان مهریز، از حاضرین در این مرکز عیادت و دلجویی کردند.

در اين بازديد كه معاون منابع انساني و پشتيباني و معاون پژوهش مديريت حوزه علميه استان يزد نيز حضور داشتند، مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد اظهار داشت: به رغم بالا بودن جايگاه خانواده در فرهنگ ديني ما قوی بودن بنیان خانواده در سال‌های ابتدایی انقلاب، متاسفانه در سال‌هاي اخير، بنيان خانواده‌ها با تأكيدي كه بر تك فرزندي يا 2 فرزندي مي‌شود رو به سستي رفته است و متأسفانه شرايطي به وجود آمده است كه اکنون مجبور به راه‌اندازی خانه سالمندان شده‌ايم و با شرایط امروز جامعه، به طور قطع در آینده با چالش‌های بیشتری در حوزه سالمندان روبرو خواهیم شد.

حجت الاسلام علیرضا نجیمی تصریح کرد: برکت وجود فرزند در خانواده از جمله وعده‌های الهی است که شک در آن گناه بزرگي خواهد بود.

همچنين مدیرعـامل مجموعه خانه سالمندان مهريز در اين بازديد اظهار داشت: خوشبختانه هم در فرهنگ اسلامی و هم در فرهنگ ملی ما، احترام و تکریم سالمندان جایگاه خاص خود را دارد اما علیرغم وجود این آموزه های دینی و ملی، وضعیت سالمندان کشور در جایگاه مطلوب قرار ندارد و پرداختن به این مهم بسيار ضروری به نظر می‌رسد.

وي افزود: مهمترین مسئله در بحث سالمندان کشور کمبود اعتبارات، ابزارها و امکانات لازم مي‌باشد كه حل اين معضل نیازمند یک عزم ملی است و در همين زمينه استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، گروه‌های داوطلب مردمی و استفاده از تجربیات دیگر کشورهایی که درگیر مسائل سالمندی هستند مي‌تواند كارگشا باشد.

 

اعلام نتایج رشته شفاهی مسابقات سراسری قرآن کریم طلاب یزدی
كـارگاه دانش‌افزايي مهارت‌های تدریس در حوزه علميه يزد
مدارس علمیه یزد