معاونين آموزش سطح اطلاعات خود از آيين‌نامه‌هاي ابلاغي را بالا ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین رستم‌نژاد در اختتاميه اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های منطقه ۶ کشوری با بيان اينكه دغدغه‌ها و نظرات بسيار ارزشمندي در اين جلسات مطرح شد افزود: عليرغم زحمات فراواني كه در گذشته كشيده شده و طي دو سه سال اخير نيز طرح‌هاي و برنامه‌هاي خوبي مانند طرح درختواره، طرح برنامه جديد آموزشي و … اجرا شده اما بايد بدانيم كه هنوز جاي كار فراواني وجود دارد و بايد جهت رفع مشكلات موجود همت مضاعفي از خود نشان دهيم.

وي افزود: در حال حاضر وضعيت ما از نظر مالي، بسيار بحراني هست و عليرغم اينكه سعي شده نبود بودجه مانع اجراي برنامه‌هاي ما نشود ولي حقيقت اين است كه همين موضوع عاملي شده بر اينكه بسياري از طرح‌هاي ما روي زمين بماند و از اجرايي شدن آن جلوگيري شود.

معاون آموزش حوزه‌هاي علميه كشور در جمع‌بندي مباحث صورت گرفته در اجلاسيه برگزار شده گفت: قرار ربر اين شد مواردي كه مسئولين معاونت آموزش ستاد در اجلاسيه وعده دادند و پذيرفتند به عنوان مصوبه تلقي گردد و معاونين نيز جهت نهايي كردن آن پيگيري‌هاي لازم را به عمل آورند.

حجت الاسلام و المسلمین رستم‌نژاد افزود: بحث ورودي و پذيرش حوزه از ديگر موضوعات مهم و اساسي حوزه است و در اين قضيه بايد به دنبال كيفي‌گزيني و به‌گزيني باشيم و از نگاه به كميت خودداري كنيم و پيشنهاد ما تشكيل كميته‌هاي جذب استاني در اين زمينه است كه در آنها حتي از افراد غيرحوزوي هم در جذب و پذيرش علاقمندان به تحصيل در حوزه‌ها نظرخواهي و كمك گرفته شود.

وي ساماندهي مدارس را از ديگر موضوعات موردبحث در اين اجلاسيه دانست و اظهار داشت: ساماندهي مدارس از ديگر موضوعات مهمي است كه بايد پيگيري شود و مدارسي كه نتوانند خود را هماهنگ با برنامه جامع كنند و تراز خود را بالا بياورند قطعا از طرف ستاد به مشكل برخواهند خورد. و در توسعه‌هايي كه دارند و اخذ سطوح تدريس و غيره بايد اقدامات لازم را انجام دهند.

وي تجميع مدارس را از ديگر موضوعات مورداشاره برشمرد و گفت: در بحث تجميع مدارس بايد به اين نكته توجه شود كه مدرسه‌اي نبايد تعطيل شود و تنها تغيير كاربري داده مي‌شود؛ مثلا مدرسه چندمنظوره تعريف مي‌شود و يا برخي مدارس براي اردوها، رشته‌هاي تخصصي و ساير امور حوزوي در نظر گرفته مي‌شوند.

معاون آموزش حوزه‌هاي علميه كشور ساماندهي اساتيد و طلاب را از ديگر موضوعات مورد دغدغه معاونت متبوع خود ذكر كرد و افزود: برخي از اساتيد حكم ندارند يا با حكم غيرمتناسب در حال تدريس هستند كه بايد براي حل اين معضل چاره انديشي كرد.

وي با بيان اينكه طرح تكريم كمك بسيار خوب به وضعيت ساماندهي اساتيد مي كند اظهار داشت: علاوه بر ساماندهي اساتيد، طرح ساماندهي طلاب نيز در دستور كار داريم كه كه برخي طلبه‌هايي داريم كه وضعيتشان مشخص نيست و اين افراد در حال استفاده از عنوان طلبه و تسهيلات حوزه هستند و تمامي مدارس بايد مكلف شوند كه ليست طلاب خود را بررسي و بروزرساني كنند تا از هرگونه سواستفاده جلوگيري شود.

حجت الاسلام و المسلمین رستم‌نژاد در پايان ضمن درخواست ارتباط صميمي بين استان‌هاي همجوار در بحث اردوها، انتقالات و ساير اموري كه مي‌تواند متقابلا انجام شود از معاونين آموزش خواست آيين‌نامه‌هاي ابلاغي را به دقت مطالعه كرده و اطلاعات‌ خود از آن را بالا ببرند چرا كه آيين‌نامه‌ها به صورت مرتب در حال بروزرساني و تغيير است و عدم آشنايي با آن مي‌تواند براي طلاب دردسرساز باشد.

گزارش تصويري از اجلاسیه مدیران و معاونین آموزش حوزه‌های علمیه منطقه ۶ کشوری در يزد
تربیت نیرو و پرورش طلاب عالم و آگاه از مهم‌ترین وظایف مسئولین حوزوی است
مدارس علمیه یزد