شمس مدير حوزه علميه يزد

تاكنون هيچ‌ برنامه‌اي در حوزه علميه يزد به دليل نداشتن پول تعطيل نشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمد شمس مدير حوزه علميه استان يزد در اجلاسیه مدیران و معاونین آموزش حوزه‌های منطقه ۶ کشوری ضمن عرض خيرمقدم به حاضرين در جلسه گفت: در استان يزد14 مدرسه علميه داريم كه يكي از اين مدارس به عنوان مدرسه سفيران هدايت و بقيه نيز به صورت بلندمدت هستند.

وي افزود: از اين 14 مدرسه سه مدرسه خان، حجت‌ابن‌الحسن(عج) شهرستان ميبد و امام صادق(ع) شهرستان اردكان داراي سطوح عالي و بقيه مدارس نيز سطح يك مي‌باشند.

مدير حوزه علميه استان يزد با اشاره به تعداد كادر و اساتيد مشغول به خدمت در اين حوزه خاطرنشان كرد: 6 رشته تخصصي شامل رشته‌هاي حقوق و قضاي اسلامي، مهدويت، تفسير سطح 2 و 3 ، كلام اماميه، امامت و مشاوره در يزد داير است كه حدود 400 طلبه در اين 6 رشته به تحصيل مشغولند.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود درخواستي از معاون آموزش حوزه‌هاي علميه مطرح و عنوان نمود: حدود 500 طلبه داراي پرونده آموزشي داريم كه پرونده فيزيكي اين افراد موجود است ولي متاسفانه وارد سيستم نشده‌اند و در سامانه نجاح پرونده ندارند كه تقاضا داريم راهكاري انديشيده شود كه اين افراد نيز داراي پرونده شوند و كد تحصيلي به اين عزيزان تعلق گيرد.

وي افزود: با احتساب اين 500 نفر و 1200 طلبه در حال تحصيل در حوزه يزد، در حال حاضر نزديك به 1700 طلبه داراي پرونده تحصيل در يزد خواهيم داشت كه تعداد 84 نفر آنها به صورت غيرحضوري در حال تحصيل هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمد شمس در ادامه افزود: الحمدالله از حضرت آيت‌الله ناصري امام جمعه محترم يزد چيزي را ياد گرفته‌ايم و آن را هميشه انجام مي‌دهيم و آن اين بود كه ايشان گفتند هيچوقت كار و برنامه‌اي را به خاطر نداشتن بودجه تعطيل نكنيد و ما نيز به توصيه ايشان عمل كرديم و به لطف خداوند موارد متعددي بوده كه پول نداشته ايم ولي برنامه‌هاي خود را به نحو احسن انجام داده‌ايم كه به عنوان نمونه تابستان سال گذشته يك دوره بحث ادبيات در مشهد برگزار كرديم به مدت 10 روز كه نزديك 100 طلبه را به مشهد برديم بدون اينكه يك ريال پول داشته باشيم و دوره بسيار مفيدي بود كه بلافاصله شخصي پيدا شد و تمام هزينه‌هاي اين دوره را متقبل شد.

مدير حوزه علميه استان يزد در پايان ضمن تقدير و تشكر از زحمات صورت گرفته، اظهار اميدواري كرد: اين اجلاسيه نتايج خود و مفيدي در پي داشته باشد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور به یزد سفر کرد+ عکس
حوزه كنوني بايد در عرصه‌هاي داخلي و بين‌الملل، پاسخگوي نيازهاي نظام و جامعه باشد
مدارس علمیه یزد