بررسی راهکارهای استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه واقع در بافت تاریخی

سیدمصطفی فاطمی فیروزآبادی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد به همراه حجت‌الاسلام سیدجمال‌الدین نجم‌الهدی معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه يزد از برخی بناهای حوزوی بازدید کردند و نحوه ساخت و ساز و ایجاد تغییرات لازم در ابنیه واقع در بافت تاریخی را مورد بررسی قرار دادند.

معاون منابع انساني و پشتيباني حوزه علميه يزد اين خصوص اظهار داشت: با توجه به اينكه اكثر مدارس علميه شهر يزد در بافت تاريخي قرار دارد و در تعميرات و ساخت و ساز بناهاي آنها بايد ملاحظاتي را رعايت كرد، ضمن دعوت از مدير كل ميراث فرهنگي يزد، راهكارهاي مرمت و تعميرات ساختماني در ابنيه موجود بررسي گرديد.

حجت‌الاسلام نجم‌الهدي افزود: در بازديدي كه به همراه آقاي فاطمي از ابنيه حوزوي داشتيم پس از بازديد از چند پروژه موفق و موردتاييد ميراث، درباره نحوه اجراي هرگونه تعمير، مرمت و ايجاد تغييرات در بنا بحث و تبادل نظر شد.

وي افزود: همچنين مهم‌ترين ظرفيت‌هاي گردشگري حوزه‌هاي علميه يزد بررسي شد و نظراتي در خصوص بهره‌مندي از پتانسيل موجود حوزه هاي يزد كه در بافت تاريخي شهر جهاني يزد قرار دارند مطرح شد.

معاون منابع انساني و پشتيباني حوزه علميه و مسئول امور بين‌الملل حوزه علميه در پايان اظهار داشت: پس از مذاكرات انجام شده، يكي از راهكارهاي پيشنهادي از سوي مديركل ميراث فرهنگي يزد جهت بررسي‌هاي كارشناسي توسط حوزه در دستور كار قرار گرفت و مقرر شد بر روي يكي از ظرفيت‌هاي گردشگري حوزه يزد مطالعه و بررسي بيشتر جهت اجرا صورت پذيرد.

 

آغاز دوره‌هاي آموزشي قرآن كريم ويژه طلاب مدارس علميه شهرستان يزد
معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور به یزد سفر کرد+ عکس
مدارس علمیه یزد