شيوه‌هاي اجرايي كردن پژوهش در مدارس علميه استان يزد بررسي شد.

با حضور مدير و معاون پژوهش مديريت و جمعي از اساتيد حوزه علميه استان يزد، شيوه‌هاي اجرايي كردن پژوهش در مدارس و وظيفه حوزه‌هاي علميه در راستاي بيانيه گام دوم انقلاب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاري حوزه از يزد؛ حجت‌الاسلام محمد فياضي معاون پژوهش حوزه علميه استان يزد در اين جلسه گزارشی از کارگاه‌های پژوهشی كه براي اساتید و طلاب برگزار شده است را ارائه نمود.

وي با اشاره به ایلاغ جدید در خصوص موضوع مهارت‌های پژوهشی و پژوهش‌هاي طلاب موضوعاتي را بيان نمود و در ادامه راهكارهای اجرایی کردن دستورالعمل معاونت پژوهش در مدارس علميه به عنوان موضوع اين بخش از جلسه مطرح گرديد كه اساتید به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در اين زمينه پرداختند.

از جمله پيشنهاداتي كه در اين جلسه مطرح گرديد مي‌توان به موارد ذيل اشاره كرد:

1-حوزه لازم است به پژوهش اهمیت بیشتری بدهد و بخشی از ساعات آموزشی به برنامه های پژوهش اختصاص یابد.
2- لازم است طلاب عزیز به مطالعه اهمیت دهند و اساتید از طلاب بخواهند با توجه به مباحث آموزشی حداقل 5کتاب دیگر را مطالعه نمايند.
3- با توجه به طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری از طلاب خواسته شود خلاصه کتب را ارائه دهند.
4- موضوعات مورد علاقه به عنوان موضوع پژوهش و فعالیت پژوهشی در نظر گرفته شود.
5- یک استاد در مدرسه کارهای پژوهشی طلاب را به عهده داشته باشد و طلاب حداقل یک ساعت پژوهش در برنامه داشته باشند.
6- آموزش همراه با پژوهش باشد و طلاب از سال اول به تطبیق مطالب خوانده شده با منابع دینی خصوصا قرآن و نهج البلاغه و…اهتمام داشته باشند.

پس از پايان صحبت‌ها و در انتهاي جلسه، مصوبات آن برای اجرا در اختیار معاونت‌های مربوطه قرار گرفت.

همچنين در بخش ديگري از جلسه، به موضوع نقش و جايگاه حوزه‌هاي علميه در راستاي تبيين بيانيه گام دوم انقلاب پرداخته شد كه حاضرين به بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود در اين زمينه پرداختند كه مقرر شد پس از جمع‌بندي نظرات، جهت تدوين و اجرايي شدن آنها اقدامات لازم صورت پذيرد.

نخستین نشست کارگروه پذیرش سال تحصیلی جدید حوزه علمیه یزد برگزار شد
صدور مجوز برگزاری سطح 4 به صورت رسمی برای حوزه علمیه استان یزد
مدارس علمیه یزد