افتتاح اولين دوره تخصصي سطح سه مشاوره اسلامي حوزه علميه استان يزد

اولين دوره تخصصي سطح سه مشاوره اسلامي حوزه علميه استان يزد با حضور حجت الاسلام‌والمسلمين حسين‌خاني موسس و مدير مرکز تخصصي مشاوره اسلامي امام خميني افتتاح و آغاز به كار كرد.

حجه‌الاسلام حسين‌خاني در اين جلسه ضمن تشكر از معاونت تهذيب حوزه علميه استان يزد بابت پيگيري راه‌اندازي دوره تخصصي مشاوره در استان، بر اجراي كامل برنامه‌ها و و تربيت مشاورين موردنياز حوزه‌هاي علميه و جامعه تأكيد كرد.

وي با اشاره به اهميت ارائه مشاوره صحيح و اصولي به طلاب، تحقيق و پژوهش در احاديث و آيات قرآني را از اصول مغفول در اين مقوله برشمرد و توجه بيشتر به آن را خواستار شد.

وي با ذكر روايتي از خطبه 146 نهج‌البلاغه به تبيين نكات مشاوره‌اي اين خطبه كه حضرت علي(ع) در پاسخ به درخواست مشاوره عمر‌بن‌الخطاب، بيان داشتند، پرداخت.

بنا بر اظهار حجه‌الاسلام رضا دهقاني‌نژاد مدير مركز تخصصي مشاوره اسلامي – واحد يزد در اولين دوره تخصصي سطح سه مشاوره اسلامي حوزه علميه استان يزد از بين 70 نفر ثبت نام‌كننده 42 نفر در آزمون كتبي قبول و در آخرين مرحله و انجام مصاحبه نهايتاً 20 نفر پذيرش و مشغول به تحصيل در اين رشته شده اند.

به گفته حجه‌الاسلام دهقاني‌نژاد اين دوره نزديك به سه سال طول مي‌كشد و دانش‌پژوهان با ارائه پايان نامه، مدرك رسمي سطح 3 حوزه را دريافت مي‌كنند و بعد از آن مي توانند در مقاطع بالاتر حوزوي و يا دانشگاهي شركت نمايند.

تأكيد بر استمرار فعاليت‌هاي مدارس امين در شهرستان اشكذر
برگزاري جلسه شوراي حوزه علميه استان يزد
مدارس علمیه یزد