حضور والدين طلاب جديدالورود حوزه علميه استان يزد در دوره ميثاق طلبگي

در آخرين روز از دوره ميثاق طلبگي طلاب جديدالورود حوزه علميه استان يزد، نشستي با حضور والدين طلاب، مسئولين حوزوي استان و طلاب جديدالورود برگزار شد.

در اين نشست حجه‌الاسلام معزالديني از اساتيد حوزه علميه استان يزد به تبيين اهداف طلبگي پرداخت و اظهار داشت: استنباط، تبيين و تعميق آموزه‌هاي اسلام و مكتب تشيع در عرصه‌هاي مختلف علوم و معارف اسلامي به ويژه فقه، تبيين روشمند و صيانت هوشمندانه و روشمند از اسلام ناب و مكتب تشيع، نظريه‌پردازي و توليد علم در حوزه‌هاي مختلف علوم اسلامي–انساني، تربيت نيروي انساني براي رفع نيازهاي ديني جامعه و نظام اسلامي و حوزه‌هاي علميه، تبيين، ترويج، تثبيت و تعميق ارزش‌ها و معارف اسلامي در سطح ملي و فراملي، پشتيباني و حمايت از نظام اسلامي و هدايت در جهت تحكيم، تقويت و اعتلاي آن و تلاش جهت تحقق تمدن اسلامي بر اساس آيات قرآن كريم و آموزه‌هاي مكتب اهل بيت(ع) از جمله اهداف طلبگي مي‌باشد.

حجه‌الاسلام معزالديني افزود: نبايد هدف از طلبه شدن را كسب درآمد و ماديات دانست و اگر انسان به دنبال مقام و پست و ماديات نرود و قصد الهي در مسير طلبگي داشته باشد قطعا اين همه موارد را نيز كسب خواهد كرد.

در ادامه اين نشست، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد و اهداف و مأموريت‌هاي حوزه و طلبه، نظام آموزشي حوزه و چشم‌انداز و افق پيش‌ روي طلاب تبيين شد.

برگزاري جلسه شوراي حوزه علميه استان يزد
گزارش تصويري از دوره ميثاق طلبگي طلاب جديدالورود حوزه علميه استان يزد در مدرسه علميه طزرجان
مدارس علمیه یزد