تأكيد بر تعامل و هم‌انديشي حوزه علميه، اداره اماكن نيروي انتظامي و كسبه بازار

جلسه هم‌انديشي مسئولين حوزه علميه و رييس اداره اماكن نيروي انتظامي در مديريت حوزه علميه استان يزد برگزار شد.

در ابتداي جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمين شمس مدير حوزه علميه استان يزد با بيان گزارشي از وضعيت مدارس علميه استان يزد اظهار داشت: از قديم اكثر مدارس علميه در سطح بازارها احداث مي‌گرديده است و تعامل خوبي ميان بازار و كسبه با حوزه‌هاي علميه برقرار بوده و حوزه‌هاي علميه نيز نقش هدايتگري و نظارت بر اسلامي بودن بازار را ايفا مي‌كردند، ضمن اينكه بازاريان نيز خود را ملزم به فراگيري فقه بازار مي‌دانستند.

مدير حوزه علميه استان يزد افزود: اكثر بازاريان افراد متدين و متعهدي هستند ولي بعضي اوقات شاهد بروز ناهنجاري‌هايي هستيم كه زيبنده شهر دارالعباده يزد نيست.

در ادامه سرهنگ كريمي رييس اداره اماكن نيروي انتظامي استان يزد با تشكر از دغدغه‌مندي حوزه علميه در اين زمينه اظهار داشت: اولين نهاد نظارت‌كننده بر اماكن شهر، همان مرجع صادركننده مجوز آن است كه البته شاهد كم‌كاري‌هايي در زمينه انجام وظايف اين نهادها در شهر يزد هستيم.

رييس اداره اماكن نيروي انتظامي استان يزد ضمن گلايه از عدم ورود و نظارت نهادهاي متولي نظارت بر اماكن و اصناف اظهار داشت: نيروي انتظامي استان آمادگي دارد به صورت شبانه‌روز با تخلفات گزارش شده از اصناف و اماكن متخلف برخورد كند و در اين زمينه اقدامات خوبي نيز صورت پذيرفته است.

در ادامه اين جلسه ضمن تأكيد بر تعامل و افزايش جلسات في‌مابين حوزه علميه، اماكن نيروي انتظامي و كسبه و بازاريان، تني چند از حاضرين به بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

تصاوير / مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله قربانعلی محقق کابلی در مسجد حظيره يزد
طلبه شهید اردکانی پس از ۳۷ سال به مدرسه محل تحصیلش باز می گردد
مدارس علمیه یزد