برگزاري دومين جلسه كارگروه سواد رسانه در مديريت حوزه علميه استان يزد

دومين جلسه كارگروه سواد رسانه در مديريت حوزه علميه استان يزد برگزار شد.

در اين جلسه دكتر پهلوانيان ريييس صدا و سيماي استان يزد در مورد اهميت سواد رسانه و ضرورت فراگيري آن براي طلاب نكاتي را بيان داشت.

اين مشاور و متخصص سواد رسانه اظهار داشت: رسانه يك فرصت بي‌نظير است و هر طلبه بايد يك رسانه باشد و همگي موظفيم ابزار موردنياز آن را نيز تأمين كنيم.

رييس صدا و سيماي استان يزد با بيان اينكه بايد در زمينه اصل و فلسفه فضاي مجازي بحث شود افزود: آگاهي از سواد رسانه براي طلاب ضرورت ويژه‌اي دارد و سواد رسانه به معناي فهم دنياي رسانه‌ها و پيام آنها و مهارت مهندسي و ارائه پيام خود به جامعه است.

دكتر پهلوانيان خاطرنشان كرد: در عصر كنوني، رسانه از نان شب واجب‌تر است و بحث سواد رسانه‌اي چه براي تبليغ و چه ساير شئون روحانيت از اهميت بالايي برخوردار است.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمين شمس مدير حوزه علميه استان يزد با بيان اينكه اهميت فضاي مجازي از فضاي حقيقي كمتر نيست اظهار داشت: طبق فرمايش حضرت علي(عليه‌السلام) «قلب نوشته شده چشم هست» لذا اين فضا علاوه بر اينكه آسيب‌هايي دارد، فرصت‌هايي نيز دارد كه براي هدايت انسان‌ها اگر از اين فرصت‌ها استفاده نكنيم مسلماً آسيب‌هاي آن ما را از پاي در خواهد آورد.

در ابتداي اين جلسه حجه‌الاسلام خدادادي دبير كارگروه سواد رسانه، گزارشي از اقدامات انجام شده در فضاي مجازي و همچنين مصوبات جلسه نكاتي را بيان داشت.

دومين جلسه كارگروه سواد رسانه با مصوباتي از قبيل برگزاري دوره سواد رسانه در حوزه علميه و حضور دكتر پهلوانيان به عنوان مشاور و متخصص سواد رسانه در مدارس علميه استان يزد به پايان رسيد.

مراسم گرامي‌داشت مرحوم آيت‌الله محقق كابلي برگزار مي‌شود + پوستر
نشست رييس مركز امور صيانتي حوزه‌هاي علميه با مدير و كادر مديريت حوزه علميه استان يزد
مدارس علمیه یزد