به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام مهدی کشوری، مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه در جمع مدیران، اساتید و کادر مدارس علمیه یزد با اشاره به اینکه اهمیت بحث آموزش های مهارتی و کاربردی بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: همه بر این مسئله اتفاق نظر دارند که این کار می تواند در آینده چه اثرات مثبت در پی داشته باشد.
وی اضافه کرد: در گذشته در حوزه های علمیه بحث مهارت و مهارت آموزی مطرح بوده است و با نگاه به بزرگان دینی می بینیم که هر کدام از این عزیزان مهارت خاصی داشتند، یکی محقق حرفه ای بوده، یا قلم حرفه ای داشته و با این مهارت های خود نبوغ علمیشان را به دیگران نشان دهند.
حجت الاسلام کشوری گفت: در گذشته این مهارت ها سینه به سینه انتقال پیدا می کرد و زمانی که حوزه های علمیه استاد محور بود، مباحث مختلف از طریق استاد به طلاب منتقل می شد ولی امروزه که به سمت آموزش های آکادمیک رفتیم و آموزش ها در قالب های خاصی مطرح می شود؛ بحث استاد محوری نسبت به گذشته کم رنگ تر شده است.
مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه با بیان اینکه نیاز است که در حوزه آموزش که به مباحث آموزشی اهمیت می دهیم به مباحث مهارتی نیز توجه کنیم و جایگاه ویژه ای را برای آن تعریف کنیم عنوان کرد: امروزه طلاب باید کارآمد تر و فعال تر باشد که نیاز به مهارت دارد و افرادی که در جامعه روحانیت کارهای ویژه ای انجام می دهند، تعداد محدودی هستند.
وی با اشاره به اهداف مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه گفت: این مرکز با دو هدف تشکیل شد که اولین آن توانمند سازی و ارتقا سطح مهارتی حوزویان و دیگری بحث ساماندهی، نظام مند و هدفمند آموزش های مهارتی است.
حجت الاسلام کشوری ادامه داد: در این سال ها اساتید طرح های بسیار خوبی را ارائه کردند و کارهای مناسبی صورت گرفت اما به این دلیل که نظام مند و هدفمند نبودند، نتوانستیم بازخوردهای خوبی از آن دریافت کنیم.
مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه گفت: طبق برنامه ریزی هایی که در سال های گذشته در این مرکز داشتیم می توانیم بگوییم که با این برنامه ها، امروزه طلاب می توانند در 260شغل به فعالیت بپردازند.
انتهای پیام/خ