تعداد مطالب 1742

تقدیر از همسران مسئولین مدارس علمیه میبد و اردکان

  • کد خبر : 16229
تقدیر از همسران مسئولین مدارس علمیه میبد و اردکان
حوزه علمیه یزد/ مدیر حوزه علمیه استان یزد در سفری به شهرهای اردکان و میبد ضمن دیدار با کادر مدارس علمیه امام صادق علیه السلام و حجت ابن الحسن (عج) از همسران کادر، اساتید و کارکنان این مدارس تقدیر کرد.

به گزارش واحد رسانه حوزه علمیه یزد، ظهر امروز ١٨ دیماه ١۴٠٢ حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در سفری به شهرهای اردکان و میبد ضمن دیدار با کادر مدارس علمیه امام صادق علیه السلام و حجت ابن الحسن (عج) از همسران کادر، اساتید و کارکنان این مدارس تقدیر کرد.

حجت الاسلام محمد شمس با بیان روایت ( رسولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله : أشَدُّ مِن یُتْمِ الیَتیمِ الّذی انقَطَعَ عَن أبیهِ ، یُتْمُ یَتیمٍ انقَطَعَ عَن إمامِهِ و لا یَقدِرُ علَی الوُصولِ إلَیهِ ، و لا یَدری کَیفَ حُکمُهُ فیما یُبتَلی بهِ مِن شَرائعِ دِینِهِ . ألاَ فمَن کانَ مِن شِیعَتِنا عالِما بِعُلومِنا و هذا الجاهِلُ بِشَریعَتِنا المُنقَطِعُ عَن مُشاهَدَتِنا یَتیمٌ فی حِجرِهِ ، ألاَ فَمَن هَداهُ و أرشَدَهُ و عَلَّمَهُ شَریعَتَنا کانَ مَعَنا فی الرَّفیقِ الأعلی _ از یتیمی کسی که پدرش را از دست داده سخت تر، یتیمی کسی است که از امام خود بریده شده و توان دسترسی به او را ندارد و حکم مسائل دینی مورد ابتلایش را نمی داند. بدانید که هر کس از شیعیان ما به علوم ما آگاه باشد، این شخصی که به شریعت ما آگاه نیست و دسترسی به ما ندارد، [همچون] یتیمی است در دامان او. بدانید که هر کس او را هدایت و ارشاد کند و شریعت و احکام ما را به او بیاموزد، در جمع بهشتیان برین با ما خواهد بود)، عنوان کرد: از این روایت می شود متوجه شد که چه مقام بالایی دارند کسانی که در راه هدایت بندگان خدا می کوشند و نیز به تعلیم و تربیت سربازان امام زمان (عج) می پردازند.

وی در ادامه خطاب به همسران مسئولان و دست اندرکاران مدارس علمیه گفت: هر تلاش و فعالیتی که مسئولان مدارس در خدمت دین مبین اسلام و تعلیم و تربیت سربازان امام زمان (عج) انجام میدهند، شما نیز در ثوابشان سهیم هستید.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با بیان این مطلب که روایات فراوانی در این مورد وجود دارد، گفت: این یک افتخار است که ما در خدمت سربازان امام زمان (عج) هستیم و در راه رشد و تعالی آنها قدمی بر می داریم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=16229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.