تعداد مطالب 1742

فعالیت های پژوهشی مدینه العلم کاظمیه یزد تشریح شد

  • کد خبر : 7789
فعالیت های پژوهشی مدینه العلم کاظمیه یزد تشریح شد

حجت الاسلام عسکری وزیری معاون پژوهش مدینه العلم کاظمیه یزد در گفتگو با خبرنگار حوزه یزد، به تشریح فعالیت های پژوهشی طلاب این مدرسه پرداخت. وی در مورد اهمیت تحقیق و نگارش بیان کرد: خداوند متعال در قرآن سوره‌ای دارد به نام قلم که حاکی از ارزش و عظمت نوشتن است و به آن سوگند […]

حجت الاسلام عسکری وزیری معاون پژوهش مدینه العلم کاظمیه یزد در گفتگو با خبرنگار حوزه یزد، به تشریح فعالیت های پژوهشی طلاب این مدرسه پرداخت.

وی در مورد اهمیت تحقیق و نگارش بیان کرد: خداوند متعال در قرآن سوره‌ای دارد به نام قلم که حاکی از ارزش و عظمت نوشتن است و به آن سوگند یاد کرده و می‌فرماید: «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ»؛ از این‌رو طلاب نباید با تحقیق و تتبع بیگانه باشند و هر چه در این زمینه وقت گذاشته شود، سرمایه‌گذاری محسوب شده و برای او اعتبار و ارزش می‌آورد.

معاون پژوهش مدرسه مدینه العلم کاظمیه به فعالیت های پژوهشی طلاب این مدرسه اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین اقداماتی که برای ارتقای بُعد پژوهشی طلاب انجام‌شده است می‌توان به برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های مهارت افزایی پژوهش اشاره کرد که برای همه پایه‌های تحصیلی این مدرسه به‌ صورت منظم برگزار شده است.

وی ادامه داد: اقدام بعدی معاونت پژوهش مدینه العلم کاظمیه که با همکاری مدیر و کادر اجرایی مدرسه انجام شد، برگزاری مسابقه کتاب پرمحتوای ” از شنبه” بود که با استقبال خوبی نیز از جانب طلاب مواجه گردید.

حجت الاسلام عسکری وزیری افزود: از دیگر فعالیت های صورت گرفته، فعال نمودن و پشتیبانی نظری و عملی از کانون علمی پژوهشی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) می‌باشد که حدود ۲۵ نفر از طلاب مستعد در این کانون با این معاونت همکاری داشته و در زمینه قرآن، تفسیر قرآن و مباحث فرهنگی و اجتماعی به تحقیق و پژوهش می‌پردازند.

وی آشنایی با منابع تحقیقی و مطالعاتی کتابخانه ها را از جمله راهکارها جهت تقویت بنیه پژوهشی طلاب دانست و اظهار کرد: به منظور آشنایی با منابع تحقیقی و مطالعاتی کتابخانه ها، با هماهنگی صورت گرفته طلاب از کتابخانه تخصصی علوم قرآن و تفسیر یزد و همچنین از کتابخانه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم بازدید کردند.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=7789
  • ارسال توسط :
  • 837 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.