تعداد مطالب 1742

تقویت ایمان باعث کم شدن آسیب های اجتماعی می شود

  • کد خبر : 7421
تقویت ایمان باعث کم شدن آسیب های اجتماعی می شود

به گزارش خبرنگار حوزه یزد، اعضای ستاد حوزوی بحران استان یزد به همراه مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان حوزه‌های علمیه کشور با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار کردند. در این دیدار آیت الله ناصری اظهار داشت: باید با برنامه ریزی دقیق و کامل آسیب ها شناسائی شده و ریشه […]

به گزارش خبرنگار حوزه یزد، اعضای ستاد حوزوی بحران استان یزد به همراه مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان حوزه‌های علمیه کشور با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار کردند.
در این دیدار آیت الله ناصری اظهار داشت: باید با برنامه ریزی دقیق و کامل آسیب ها شناسائی شده و ریشه یابی شود و جهت رفع آن ها اقدامات لازم صورت بگیرد.
وی گفت: حوزه های علمیه باید جهت تقویت پایه های ایمانی، بصیرتی و اخلاقی طلاب برنامه ریزی کنند تا در میدان و عمل شاهد مصونیت از مشکلات و خطاها باشیم.
امام جمعه یزد افزود: طلاب از ابتدای ورود به حوزه علمیه باید با مفاهیم قرآن آشنا شوند تا در نتیجه قرآن در دل و جانشان رسوخ کرده و کمتر دچار رفتار سوء و اشتباه شوند.
آیت الله ناصری در مورد آسیب های اجتماعی گفت: متاسفانه به دلائل مختلفی شاهد آسیب ها و ناهنجاری هایی در جامعه هستیم که باید با آسیب شناسی درست به دنبال رفع آن باشیم.
وی ادامه داد: جهت برطرف کردن آسیب ها باید از ابتدای کودکی و ورود به مدرسه، با آموزش صحیح پایه های ایمانی کودکان تقویت شود، که اگر چنین شد روحیه تعهد و مسئولیت پذیری در آن ها شکل گرفته و هویت خود را به درستی پیدا کرده و کمتر دچار پوچی و انحراف خواهند شد.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ریشه تحول در جامعه، تحول در آموزش است، بیان داشت: یکی از مهم ترین وظایف طلاب و روحانیون که تا حدودی از آن غافل بوده ایم تربیت درست افراد از کودکی تا بزرگسالی است بنابراین باید جهت فعالیت در بحث آموزش و پرورش جوانان خوش فکر، خودباور و متعهد برنامه ریزی مناسبی از سوی حوزه های علمیه صورت بگیرد تا شاهد تحول در جامعه باشیم.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=7421
  • ارسال توسط :
  • 405 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.