تعداد مطالب 1742

علم بدون تهذیب و تفکر ارزشی ندارد

  • کد خبر : 7114
علم بدون تهذیب و تفکر ارزشی ندارد

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه استان یزد، آیت الله ناصری یزدی امام جمعه یزد در نشست مدیران و کادر اجرایی مدارس علمیه استان هرمزگان که در مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه یزد برگزار شد ضمن تاکید بر برنامه ریزی دقیق و منظم آموزشی گفت: با توجه به اهمیت آموزش و تهذیب، مدیران و معاونان […]

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه استان یزد، آیت الله ناصری یزدی امام جمعه یزد در نشست مدیران و کادر اجرایی مدارس علمیه استان هرمزگان که در مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه یزد برگزار شد ضمن تاکید بر برنامه ریزی دقیق و منظم آموزشی گفت: با توجه به اهمیت آموزش و تهذیب، مدیران و معاونان حوزه علمیه باید با برنامه ریزی منظم و منسجم سعی در تقویت تعلیم و تربیت طلاب جوان داشته باشند.

وی با اشاره به سیستم آموزش متداول در مدارس افزود: سیستم آموزشی مدارس کشور فرسوده است و فقط به خواندن و نوشتن اهمیت داده می شود و لذا شاهد بی هویتی، سطحی نگری و عدم رشد قوه عاقله دانش آموزان هستیم.

آیت الله ناصری ادامه داد: در آیات و روایات مردم به تفکر در امور سفارش شده اند و علم مفید و موثر علمی برشمرده شده که با تفکر و تأمل در جان و قلب انسان نفوذ کند و چنین علمی از عالم فکور باعث منشأ برکات شده وشاهد پیشرفت در جامعه خواهیم بود.

ایشان با بیان اهمیت علم و اخلاق گفت: حضرت امام خمینی (ره) الگوی علم و اخلاق و خداپرستی بود و با همت بلند خود باعث دگرگونی عظیم در تاریخ ایران شد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام علل موفقیت امام خمینی (ره) را چنین بیان کرد: همت بلند همراه با توکل به خدا یکی از علت های موفقیت ایشان بود، با همت بلند در رسیدن به اهداف و آرمان ها هیچگاه کوتاه نیامد و مأیوس نشد.

وی افزود: امام خمینی (ره) برای همه مسائل و مشکلات راهکار داشتند و همین راهکارها باعث پیشرفت کشور در موضوعات مختلف گردید، مسئولین نیز اگر در مسائل مختلف به دنبال راهکار باشند می توانیم شاهد پیشرفت های بیشتری باشیم.

آیت آلله ناصری تصمیم گیری درست را یکی دیگر از عوامل موفقیت حضرت امام دانست و گفت: امام خمینی (ره) اهل تفکر بود و با فکر و اندیشه قدرت تصمیم گیری بالایی داشتند.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=7114
  • ارسال توسط :
  • 386 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.