تعداد مطالب 1742

دیدار مدیر حوزه علمیه یزد و همراهان با روحانیون و مبلغین شهرستان بهاباد

  • کد خبر : 5244
دیدار مدیر حوزه علمیه یزد و همراهان با روحانیون و مبلغین شهرستان بهاباد

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه استان یزد ، حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس با حضور در شهرستان بهاباد با روحانیون و مبلغین این شهرستان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که امام جمعه ، فرماندار ، رئیس سازمان تبلیغات ، مدیر و کادر اجرایی حوزه علمیه بهاباد نیز حضور داشتند مدیر حوزه […]

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه استان یزد ، حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس با حضور در شهرستان بهاباد با روحانیون و مبلغین این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که امام جمعه ، فرماندار ، رئیس سازمان تبلیغات ، مدیر و کادر اجرایی حوزه علمیه بهاباد نیز حضور داشتند مدیر حوزه علمیه استان یزد از زحمات و تلاش های مسئولین و روحانیون و مبلغین شهرستان صمیمانه تشکر و قدردانی نمود.

وی در ادامه این دیدار با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که حضرت فرمودند هر کس یتیمی را کفالت کند در بهشت کنار من هست ، چنین اظهار داشت: دو نوع یتیم داریم ایتام ظاهرى و ایتام معنوی، یتیم های ظاهری افرادی هستند که  که پدر و یا مادر خود را از دست داده اند، اما یتیم هاى معنوى، که از آنها به «ایتام آل محمّد(ص)» تعبیر شده، شیعیانی هستند که امام به منزله پدر آنهاست، اما از حضور پدر محروم اند و به او دسترسی ندارند و و کفالت آنان بر عهده علما و دانشمندان دینى است و مبلغینی که به دنبال ارشاد و تبلیغ مردم باشند فردای قیامت با پیامبر محشور میشوند.

حجت الاسلام شمس در ادامه خاطر نشان کرد: درس ها در سال تحصیلی جدید به دو صورت مجازی و حضوری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد بر لزوم پژوهش محور بودن طلاب تاکید کرد و ادامه داد: در حال ساخت و تاسیس پژوهشکده حوزه در سال آینده هستیم.

وی افزود: با توجه به متدین و انقلابی بودن مردم شهرستان بهاباد بیشترین پذیرش طلبه را در این شهرستان به نسبت جمعیتش شاهد هستیم و امیداوریم در آینده نزدیک غیر از برگزاری تمامی دروس سطح ۱ و ۲ ، رشته تخصصی نیز در این شهرستان داشته باشیم.

در پایان این دیدار تعدادی از روحانیون نظرات و پیشنهادات خود را با مدیریت حوزه علمیه استان مطرح نمودند.

خاطر نشان میشود در این دیدار یک روزه معاون پژوهش، معاون تهذیب و مسئول روابط عمومی نیز حجت الاسلام و المسلمین شمس را همراهمی میکردند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=5244
  • ارسال توسط :
  • 628 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.