تعداد مطالب 1741

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد گفت: پیشنهادهایی از سوی معاونت آموزش حوزه علمیه یزد درباره شیوه برگزاری دروس ارائه شده و مدارس تصمیم گیر نهایی هستند.

  • کد خبر : 5087
معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد گفت: پیشنهادهایی از سوی معاونت آموزش حوزه علمیه یزد درباره شیوه برگزاری دروس ارائه شده و مدارس تصمیم گیر نهایی هستند.

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور، معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، توضیحاتی را درباره برگزاری کلاس‌های سال تحصیلی آینده بیان کرد. وی افزود: پس از بررسی های مختلف پیشنهادهایی از سوی معاونت آموزش استان درباره برگزاری کلاس های سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به مدارس اعلام شد و […]

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور، معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، توضیحاتی را درباره برگزاری کلاس‌های سال تحصیلی آینده بیان کرد.

وی افزود: پس از بررسی های مختلف پیشنهادهایی از سوی معاونت آموزش استان درباره برگزاری کلاس های سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به مدارس اعلام شد و تصمیم گیری نهایی درباره برگزاری کلاس ها به صورت حضوری، مجازی یا تلفیقی به شورای آموزش مدارس واگذار شد.

 حجت الاسلام حسینی پور درباره پیشنهادهای برگزاری کلاس ها، گفت: ۴ پیشنهاد ارائه شده از این قرار است:

۱ ـ برگزاری همه کلاس ها اعم از دروس اصلی و جنبی به صورت حضوری در مدارس کم جمعیت با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مناسب و همچنین مدارس پرجمعیت با تقسیم بندی کلاس ها در ساعات متفاوت شبانه روز و همچنین ایجاد کلاس های متعدد برای دروس پرجمعیت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی.

۲ ـ برگزاری همه کلاس ها اعم از دروس اصلی و جنبی به صورت حضوری در مدارس کم جمعیت با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مناسب و برگزاری حضوری دروس اصلی در مدارس پرجمعیت و برگزاری مجازی دروس جنبی.

۳ ـ برگزاری دروس اصلی به صورت حضوری در تمام مدارس و برگزاری دروس جنبی به صورت مجازی.

۴ ـ برگزاری دروس به صورت یک روز در میان به این شکل که پایه ها در مدارس تقسیم بندی شده و هر پایه سه روز در هفته را به صورت حضوری کلاس داشته و سه روز در هفته به صورت مجازی در کلاس شرکت کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: اگر مدارس به این نتیجه برسند با توجه به وضعیت شهرستان مورد نظر، لزوما بایستی دروس به صورت مجازی برگزار شود، این معاونت آمادگی همراهی همه جانبه با مدارس را داشته، ضمن اینکه بر اساس مصوبه مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، دروس مجازی بایستی از طریق سامانه پیشخوان بارگذاری شود.

دبیر شورای آموزش حوزه علمیه استان یزد درباره تقویم آموزشی این حوزه، گفت: معاونت آموزش استان دو تقویم جداگانه برای دوران عادی و کرونایی برای تنظیم کرده و در اختیار مدارس قرار داده است که بر مبنای هر گونه تصمیم گیری مدارس می توانند عمل کنند.

حجت الاسلام حسینی پور درباره مزیت تقویم آموزشی سال تحصیلی آینده نیز گفت: در این تقویم آموزشی ضمن افزایش روزهای درسی به جهت رفع دغدغه اساتید و طلاب برای اتمام محدوده درسی، روزهای قابل توجهی در اختیار مدارس قرار داده شده تا مدیران و معاونین مدارس بتوانند برنامه های تهذیبی، پژوهشی و سایر فوق برنامه های خود را اجرا کنند.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=5087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.