تعداد مطالب 1741

۲۸۳ نفر برای تحصیل در حوزه علمیه یزد ثبت نام کرده اند که با توجه به آغاز ثبت نام کمیسیونی، قطعا این آمار به بیش از ۴۰۰ نفر می رسد.

  • کد خبر : 4791
۲۸۳ نفر برای تحصیل در حوزه علمیه یزد ثبت نام کرده اند که با توجه به آغاز ثبت نام کمیسیونی، قطعا این آمار به بیش از ۴۰۰ نفر می رسد.

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد از استقبال خوب نوجوانان و جوانان استان برای حضور در حوزه علمیه خبر داد. وی افزود: علی رغم تعطیلی اماکن مذهبی، مدارس و دانشگاه ها در ایام تبلیغات پذیرش حوزه های علمیه و […]

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد از استقبال خوب نوجوانان و جوانان استان برای حضور در حوزه علمیه خبر داد.

وی افزود: علی رغم تعطیلی اماکن مذهبی، مدارس و دانشگاه ها در ایام تبلیغات پذیرش حوزه های علمیه و عدم امکان تبلیغ در این اماکن، اقبال نوجوانان و جوانان برای تحصیل در حوزه علمیه استان نسبت به سال های گذشته تفاوتی نداشته و کاملا برابری می کند.

معاون آموزش حوزه یزد درباره ظرفیت پذیرش حوزه استان، گفت: بر اساس برنامه ۵ ساله حوزه علمیه استان، سالانه ۲۰۰ نفر از متقاضیان تحصیل در حوزه پذیرش شده و به مدارس علمیه استان راه پیدا می کنند که همه ساله چندین برابر این ظرفیت ثبت نامی داریم.

حجت الاسلام حسینی پور درباره شیوه ثبت نام نیز بیان کرد: همه ساله در ایام ثبت نام پذیرش حوزه های علمیه، تعدادی از متقاضیان از طریق سامانه های مربوط به پذیرش ثبت نام کرده و در آزمون ورودی شرکت می کنند. اما عده ای به دلائل مختلف موفق به ثبت نام یا شرکت در آزمون نشده اند، که به جهت محروم نشدن این دسته از متقاضیان، کمیسیون پذیرش در استان تشکیل شده و جاماندگان از ثبت نام اولیه مشروط به داشتن شرایط و قبولی در تمام مراحل جذب و پذیرش موفق به تحصیل علوم دینی می شوند. امسال نیز کمسیون پذیرش از ۲۵ تیر ماه فعال شده و علاقه مندان می توانند از این طریق برای تحصیل در حوزه علمیه اقدام کنند.

دبیر شورای آموزش حوزه علمیه یزد درباره تعداد ثبت نام کنندگان نیز گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، تعداد متقاضیان ورود به حوزه علمیه استان که در سامانه پذیرش ثبت نام کرده اند، ۲۸۳ نفر بوده که از این تعداد ۱۲۰ نفر تمام مراحل ثبت نام را با موفقیت انجام داده و مابقی به صورت ناقص ثبت نام کرده اند که می توانند در اسرع وقت جهت تکمیل مراحل ثبت نام، جذب و پذیرش به مدیریت یا مدارس علمیه استان مراجعه کنند.

حجت الاسلام حسینی پور درباره برگزاری دوره اختبار و تثبیت نیز گفت: متقاضیانی که مراحل ابتدایی جذب و پذیرش را با موفقیت بگذرانند، می بایست در دوره آموزشی اختبار و تثبیت شرکت کرده و پس از قبولی در آزمون های این دوره به عنوان طلبه رسمی پذیرش خواهند شد. تصمیم گیری درباره زمان برگزاری این دوره با وجود بیماری کرونا به روزهای آینده با توجه به وضعیت این بیماری در استان موکول شده است.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=4791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.