تعداد مطالب 1742

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مطهری، روز معلم را به اساتید تبریک گفت.

  • کد خبر : 4252
معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مطهری، روز معلم را به اساتید تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام سید عباس حسینی پور، معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد در پیامی روز معلم را به اساتید تبریک گفت. متن پیام به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم همه ساله دوازدهم اردیبهشت ماه، یادآور سختی ها و زحمت های کسانی است که برای نشر علم و […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام سید عباس حسینی پور، معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد در پیامی روز معلم را به اساتید تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همه ساله دوازدهم اردیبهشت ماه، یادآور سختی ها و زحمت های کسانی است که برای نشر علم و تربیت شاگردان خود، خون دل ها خوردند و مانند شمع سوختند.

خداوند، دانش و معرفت را از لحاظ شرافت و ارزش، در اوج همه مراتب و مقام ها قرار داد. در اولین سوره ای هم که بر پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نازل کرد ارزش نعمت علم و دانش را بازگو می نماید و خود را اول معلم عالم وجود قلمداد می کند: «اقرا و ربک الاکرم الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم». در برخی دیگر از آیات قرآن خود نیز به صراحت، برتری معلمان را بر سایر خلق برشمرده، می گوید: «قل هل یستوی الذین یعلمون و الذین لایعلمون » در اهمیت کار معلم همین بس که او فرمود: «من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا»؛ هر کس نفسی را زنده کند به واقع، تمام جهانیان را زنده گردانیده است. و همین افتخار برای معلم بس که اگر تا قیامت بدان مباهات کند برازنده اوست.

اینجانب ضمن بزرگداشت یاد و خاطره علامه شهید استاد مطهری، روز معلم را به عموم کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت و اعتلای علم و دانش کشور تلاش می کنند، علی الخصوص به اساتید عزیز، مدیران و معاونین آموزش مدارس علمیه استان یزد تبریک و تهنیت گفته و از خدای عزوجل توفیقات روزافزون همه دوستان را خواستارم.

سید عباس حسینی پور

معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=4252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.