تعداد مطالب 1742

مدیر حوزه علمیه استان یزد به دعوت امام جمعه و شهردار امین شهر از توابع شهرستان انار استان کرمان در سفری به این شهر به آموزش طلاب در زمینه تغسیل اموات کرونایی پرداخت.

  • کد خبر : 4108
مدیر حوزه علمیه استان یزد به دعوت امام جمعه و شهردار امین شهر از توابع شهرستان انار استان کرمان در سفری به این شهر به آموزش طلاب در زمینه تغسیل اموات کرونایی پرداخت.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد به دعوت امام جمعه و شهردار امین شهر از توابع شهرستان انار استان کرمان در سفری به این شهر به آموزش طلاب در زمینه تغسیل اموات کرونایی پرداخت. مدیر حوزه علمیه استان یزد ضمن بیان روایت محمدبن سنان که […]

به گزارش خبرنگار «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد به دعوت امام جمعه و شهردار امین شهر از توابع شهرستان انار استان کرمان در سفری به این شهر به آموزش طلاب در زمینه تغسیل اموات کرونایی پرداخت.

مدیر حوزه علمیه استان یزد ضمن بیان روایت محمدبن سنان که می گوید از امام رضا علیه السلام درباره فلسفه غسل میت سؤال شد و ایشان فرمودند: علّت غسل دادن میّت این است که بدین وسیله پاک و نظیف شده و از آلودگی‌‏های امراض و آنچه در هنگام بیماری به او رسیده پاکیزه ‏گردد؛ چه آن‌که انسان بعد از مرگ با فرشتگان و اهل آخرت ملاقات می‌‏کند؛ لذا مستحب است وقتی بر خدای عزّ و جلّ و اهل طهارت وارد می‌‏گردد و آنها وی را مسّ نموده و او نیز با آنها تماس پیدا می‌‏کند، پاک و نظیف باشد و با طهارت به خدا توجّه نماید و از حضرتش خواسته خود را طلب کند و بخواهد که شفاعت شفیعان را در حقّ او بپذیرد. گفت: الان هم مثل دوران دفاع مقدس که عده ای جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و به میدان آمدند، طلاب نیز در عرصه مبارزه با ویروس کرونا به میدان آمدند و در زمینه های نتفاوت نقش آفرینی کردند.

وی سپس به آموزش طلاب برادر و خواهر در زمینه تغسیل اموات کرونایی پرداخت.

در پایان این سفر، مادر یکی از شهیدان دفاع مقدس که بر اثر این بیماری از دنیا رفته بود، توسط خواهران طلبه غسل داده شد و پس از نماز بر پیکر وی، بدن این مادر شهید به خاک سپرده شد.

لازم به ذکر است، در این سفر حجج اسلام قره چاهی مسؤل بسیج طلاب استان یزد، فخر آبادی و ضیائی از روحانیون جهادی و از فعالان عرصه مبارزه با ویروس کرونا، مدیر حوزه علمیه استان را همراهی کردند.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=4108

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.