تعداد مطالب 1742

بررسی راهکارهای استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه واقع در بافت تاریخی

  • کد خبر : 3494
بررسی راهکارهای استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه واقع در بافت تاریخی

در بازدید مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به همراه معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه یزد از برخی بناهای حوزوی، بر استفاده حداکثری از پتانسیل حوزه‌ها در بافت تاریخی تأکید شد.

سیدمصطفی فاطمی فیروزآبادی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد به همراه حجت‌الاسلام سیدجمال‌الدین نجم‌الهدی معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه یزد از برخی بناهای حوزوی بازدید کردند و نحوه ساخت و ساز و ایجاد تغییرات لازم در ابنیه واقع در بافت تاریخی را مورد بررسی قرار دادند.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه یزد این خصوص اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر مدارس علمیه شهر یزد در بافت تاریخی قرار دارد و در تعمیرات و ساخت و ساز بناهای آنها باید ملاحظاتی را رعایت کرد، ضمن دعوت از مدیر کل میراث فرهنگی یزد، راهکارهای مرمت و تعمیرات ساختمانی در ابنیه موجود بررسی گردید.

حجت‌الاسلام نجم‌الهدی افزود: در بازدیدی که به همراه آقای فاطمی از ابنیه حوزوی داشتیم پس از بازدید از چند پروژه موفق و موردتایید میراث، درباره نحوه اجرای هرگونه تعمیر، مرمت و ایجاد تغییرات در بنا بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: همچنین مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری حوزه‌های علمیه یزد بررسی شد و نظراتی در خصوص بهره‌مندی از پتانسیل موجود حوزه های یزد که در بافت تاریخی شهر جهانی یزد قرار دارند مطرح شد.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه علمیه و مسئول امور بین‌الملل حوزه علمیه در پایان اظهار داشت: پس از مذاکرات انجام شده، یکی از راهکارهای پیشنهادی از سوی مدیرکل میراث فرهنگی یزد جهت بررسی‌های کارشناسی توسط حوزه در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد بر روی یکی از ظرفیت‌های گردشگری حوزه یزد مطالعه و بررسی بیشتر جهت اجرا صورت پذیرد.

 

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=3494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.