تعداد مطالب 1742

تشکیل دومین جلسه شورای تخصصی دبیرخانه تخصصی انجمن علمی استان یزد

  • کد خبر : 3232
تشکیل دومین جلسه شورای تخصصی دبیرخانه تخصصی انجمن علمی استان یزد

اعضای شورای تخصصی دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه در این جلسه برنامه‌های خود برای پیگیری شرح وظایف شورای تخصصی را به بحث گذاشتند و مصوباتی را در این زمینه به تصویب رساندند.

دومین جلسه شورای تخصصی دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه در استان یزد با حضور اعضا در مدرسه علمیه مدینه‌العلم کاظمیه برگزار شد.

بنا بر اعلام معاونت پژوهش حوزه علمیه استان یزد؛ در این جلسه که آیت الله ناصری امام جمعه یزد و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدکاظم مدرسی متولی و مسؤل مدرسه کاظمیه یزد به عنوان مهمان در آن حضور داشتند پس از مرور و بررسی مصوبات جلسه قبلی، بیان شد که برخی مصوبات کاملاً اجرا شده و بخش دیگری نیز در حال اجرا می‌باشد.

سپس حجت‌الاسلام عبدالرسول هاجری دبیر انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه حضور یافت و طی سخنانی پیشنهاد کرد با توجه به حضور اساتید حوزوی در دبیرخانه انجمن‌های علمی استان، فعالیت های علمی این اساتید به عنوان موضوع نشست های علمی مطرح شود.

وی افزود: باید از طلاب و دیگر اساتید خواسته شود آثار و تحقیقات علمی خود را به این دبیرخانه ارائه نمایند تا در نشست‌های علمی مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر انجمن‌های علمی حوزه علمیه در ادامه با اعلام آمادگی برای اعزام استاد و برگزاری کارگاه در زمینه های علمی و پژوهشی، خواستار تعیین تقویم دقیق برای برگزاری سلسله نشست های بعدی شد.

پس از صحبت‌های حجت‌الاسلام هاجری، اعضای دبیرخانه تخصصی انجمن علمی استان یزد نیز طی صحبت‌هایی، به طرح برخی پیشنهادات و دیدگاه‌های خود پرداختند و مواردی را به تصویب رساندند که اهم این مصوبات به شرح ذیل می‌باشد:

برگزاری کارگاه کتاب شناسی پس از شناسایی افراد متقاضی و مستعد در استان، گروه علمی برای تشکیل انجمن علمی کلام در مدرسه علمیه عبدالرحیم خان فعالیت نماید. فعالیت انجمن و گروه های علمی اقتصاد و ادبیات در حوزه علمیه حجت‌ابن‌الحسن(عج) میبد صورت گیرد. محل فعالیت انجمن و گروه علمی تفسیر در کتابخانه تخصصی تفسیر می باشد. .محل فعالیت انجمن و گروه علمی حقوق مدرسه علمیه مدینه العلم الکاظمیه باشد.

همچنین دو موضوع: «چالش های تقنینی رونق تولید و راه کارهای برون رفت از آن» و «بررسی و تبیین جرائم علیه عدالت قضایی» به عنوان موضوعات تحقیقی گروه حقوق به تصویب رسید.

لازم به ذکر است در این جلسه آقایان حجج اسلام محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد، محمد فیاضی معاون پژوهش، مصطفی ابوطالب‌دخت مدیر حوزه علمیه میبد، زکریا اخلاقی استاد حوزه، سیدمحمد شاهدی استاد حوزه، علی مدبری استاد حوزه، مهدی قاسمی استاد حوزه، محمدرضا ملک ثابت مدیر کتابخانه وزیری ، غلامعلی دهشیری رییس دادگستری یزد حضور به هم رسانیده و برنامه‌های خود برای پیگیری شرح وظایف شورای تخصصی را به بحث گذاشتند.

لینک کوتاه : https://heyazd.ir/?p=3232

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.